صفحه اصلی / استان ها / همدان / کمبود پلاکت خون در همدان
کمبود پلاکت خون در همدان

مدیرکل انتقال خون استان همدان خبر داد

کمبود پلاکت خون در همدان

مدیرکل انتقال خون استان همدان از اجرای طرح «نذر خون» در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: طرح نذر خون مطابق سال گذشته به ویژه در شب‌های قدر قابل اجراست.

اهدای خون در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان ـ بیرجند

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: در ایام شب‌های قدر با حجم زیادی از اهداکنندگان مواجه خواهیم شد که باید ساماندهی شوند بنابراین در این راستا از اهداکنندگان خون درخواست می‌شود و در روزهایی به غیر از ایام شب‌های قدر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در زمینه ذخایر خونی در استان وجود ندارد بنابراین فراخوان عمومی برای اهدای خون نخواهیم داشت، اضافه کرد: با توجه به اینکه پلاکت خون فقط در حد ۳ روز قابل نگهداری است بنابراین مشکل ما در استان کمبود پلاکت است اما در این زمینه نیز فراخوان عمومی نخواهیم داشت و فقط از برخی اهداکنندگان خون درخواست اهدای خون می‌شود.

محمدی از اهدای ۶ هزار و ۶۷۵ واحد خون در دو ماهه ابتدای سالجاری خبر داد و اظهار کرد: در سالجاری ۹ هزار و ۶۲۷ نفر به منظور اهدای خون به این سازمان مراجعه کردند که خوشبختانه از حجم مناسبی از اهداکنندگان مستمر برخوردار هستیم و به ۳۰ درصد مراجعه‌کنندگان اجازه اهدای خون داده نشده است.

وی با بیان اینکه دو سال است که طرح حذف اهداکنندگان بار اول اجرایی شده، افزود: در سال‌های گذشته بیش از ۷۰ مورد از خون‌های اهدایی آلوده گزارش می‌شدند اما در سال گذشته با اجرای طرح حذف اهداکنندگان بار اول فقط دو مورد آلودگی خون گزارش شده است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان درباره دریافت پلاکت نیز گفت: تقریبا از ۸۰ درصد خون‌های دریافتی پلاکت خون نیز دریافت می‌شود اما با توجه به اینکه ذخیره‌سازی پلاکت بیش از ۳ روز نمی‌توان انجام داد بنابراین باید بر اساس نیاز ذخیره‌سازی انجام شود

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.