صفحه اصلی / استان ها / همدان / ۷۰ پروژه در استان همدان مرمت و کاوش می‌شود
۷۰ پروژه در استان همدان مرمت و کاوش می‌شود

معاون میراث فرهنگی استان همدان:

۷۰ پروژه در استان همدان مرمت و کاوش می‌شود

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: امسال با اعتبارات استانی و ابلاغی کشور مرمت، کاوش و تعیین حریم 70 پروژه در استان همدان انجام می‌شود.

کاوش در میدان امام (ره) همدان

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، احمد ترابی با بیان اینکه آثار و بناهای تاریخی بر جای مانده از گذشته‌های دور اهمیت و جایگاه باارزشی را در حفظ اصالت و انتقال فرهنگ گذشتگان دارد، افزود: به همین جهت حفظ و مراقبت از آثار تاریخی و فرهنگی به جای مانده از گذشتگان در راستای حفظ فرهنگ و تمدن آن دوران از اهمت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: مرمت آرامگاه بوعلی، باباطاهر، گنبد علویان، بازار قدیمی شهر همدان، کاروانسرای قلم‌داری و بدنه میدان امام(ره) از جمله پروژه‌های درنظر گرفته شده در سال ۹۷ است.

ترابی با بیان اینکه تمامی شهرستان‌های استان از پروژه‌های مرمتی، کاوش و تعیین حریم برخوردار هستند، ادامه داد: بیشترین پروژه‌ها در شهرستان همدان و کمترین آن در فامنین اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: تپه نوشیجان ملایر، مدرسه شیخ‌علی‌خان زنگنه تویسرکان، امامزاده بدیع‌الزمان و حمام حاج‌آقا تراب نهاوند و آب انبار صفوی اسدآباد از دیگر پروژه‌های مرمت، تعیین حریم و کاوش است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: از دیگر پروژه‌های مرمتی، کاوش و تعیین حریم استان می‌توان به خانه حیدری در صالح‌آباد، حمام تاریخی شهرستان بهار، پل بهادربیگ شهر صالح‌آباد، حمام سنگی روستای باشقورتاران کبودراهنگ، پل کوریجان و قلعه‌جوق فامنین اشاره کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.