صفحه اصلی / استان ها / لرستان / محدود شدن فعالیت کشاورزان غیربومی در لرستان
محدود شدن فعالیت کشاورزان غیربومی در لرستان

محدود شدن فعالیت کشاورزان غیربومی در لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان از محدود کردن فعالیت کشاورزان غیربومی در استان خبر داد.

کشاورزی قطع درخت محیط زیست تنوع زیستی

به گزارش کسب و کار نیوز،«رضا میرزایی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروانه‎های بهره‎برداری چاه‎هایی که برای کشت محصولات آبدوست به غیربومیان اجاره داده می‎شود، تمدید نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های واصله گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‎ای استان، شماری سودجو از استان‎های همجوار به استان هجوم آورده و با کمک چندین نفر دلال بومی نسبت به اجاره اراضی کشاورزی با چاه جهت کشت سیب‌زمینی اقدام می‌کنند.

میرزایی افزود: با توجه به این‌که سیب‌زمینی جزو کشت‎های آبدوست محسوب می‎شود، این کار باعث تخلیه شدید سفره‌ آب زیرزمینی شده و طی چند سال آبخوان به طور کامل از آب تخلیه می‌‎شود که اراضی کشاورزی تحت پوشش به دیم تبدیل و در نهایت بر اثر وقوع پدیده فرونشست، زمین‎های کشاورزی تخریب و غیرقابل استفاده می‎شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان با اشاره به این‌که کشاورزان ما نباید به‌علت منافع زودگذر چند سال کوتاه، آب و زمین خود را از دست داده و نسل آینده را با چالش شدید کم‌آبی مواجه کنند، ادامه داد: از کشاورزان هم‌استانی می‌خواهیم که از اجاره دادن اراضی و چاه به غیربومیان برای کشت سیب‌زمینی و هندوانه جداً خودداری کنند.

وی یادآور شد: با افراد سودجوی غیربومی و کشاورزانی که اراضی و چاه خود را جهت کشت سیب‌زمینی و هندوانه در اختیار آنان قرار می‎دهند به شدت برخورد می‎شود و پروانه‎های بهره‎برداری چاه‎های آن‌ها تمدید نخواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.