صفحه اصلی / فرهنگی / ۶۰ قطعه شی تاریخی در گنبدکاووس کشف شد
۶۰ قطعه شی تاریخی در گنبدکاووس کشف شد

کشف قطعه تاریخی

۶۰ قطعه شی تاریخی در گنبدکاووس کشف شد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس از کشف و ضبط تعداد 60 قطعه اشیای قدیمی و تاریخی در بازرسی از یک واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس از کشف و ضبط تعداد ۶۰ قطعه اشیای قدیمی و تاریخی در بازرسی از یک واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، امیرعلی گلچشمه گفت: این اشیای تاریخی شامل دو تنگ سفالی، ۵۰ عدد سکه از جنس مس و مفرغ، یک درپوش ظرف فلزی، دو مجسمه حیوانی کوچک، یک آیینه مفرغی و برخی قطعات سفالی و شیشه ای شکسته است.
وی افزود: اشیای تاریخی و قدیمی، روز گذشته با همکاری انتظامی، سپاه و کارشناسان میراث فرهنگی گنبدکاووس و باحکم مرجع قضایی از این واحد صنفی که اقدام به نگهداری آنان کرده بود، کشف شد.
گلچشمه اضافه کرد: این اشیای قدیمی مربوط به دوره های مختلف تاریخی از جمله عصر آهن و دوره اسلامی می باشد و برخی از آنان ۲۵۰۰ سال قدمت دارد.
درهمین پیوند، سرهنگ محمود علی فر فرمانده انتظامی گنبدکاووس نیز در گفت و گو با سایت پلیس گلستان گفته است که دو نفر در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
شهرستان تاریخی گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و گنبدقابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان با قدمت افزون بر یک هزار سال و خرابه های شهر تاریخی جرجان در این شهرستان قرار دارند.

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.