صفحه اصلی / استان ها / لرستان / مدرک بدون پشتوانه “مهارت” علت بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی
مدرک بدون پشتوانه “مهارت” علت بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی

مدرک بدون پشتوانه “مهارت” علت بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی

یک کارشناس ارشد مدیریت آموزشی گفت: مدرک بدون پشتوانه مهارت علت بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

بیکاری

رستم کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به دلایل عمده بیکاری در بین دانش‌آموختگان دانشگاهی اظهار کرد: صلاحیت هیأت آموزشی، مقدار فضا و لوازم و تجهیزات نسبت به تعداد فراگیران، هزینه‌ها، کیفیت، گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها، پژوهش و بودجه، خط مشی‌های مدیریت و کنترل امنیت، ارزشیابی، منابع اطلاعاتی و… را می‌تواند به عنوان مؤلفه‌های توسعه آموزش مهارتی برشمرد.

وی ادامه داد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان بیکار به علت نداشتن مهارت، جذب بازارکار نمی‌شوند که ارائه آموزش‎های مناسب با نیازهای جامعه و منطبق با اهداف ملی، تشکیل یک سیستم کارآمد ارزشیابی، استفاده از اساتید مجرب، حمایت از نخبگان و کارآفرینان، فراهم کردن امکانات و شرایط لازم می‌تواند در ورود افراد دانش‌آموخته به بازارکار کارساز باشد.

این کارشناس ارشد مدیریت آموزشی خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات دولت در راستای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان اثربخش نبوده و بررسی برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی هم بیانگر همین موضوع است.

وی یادآور شد: مدرک بدون پشتوانه مهارت علت بیکاری قشر اعظمی از دانش‌آموختگان دانشگاهی است که باید نظام آموزشی به طوری اصلاح شود تا جلوی این معضلات گرفته شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.