صفحه اصلی / استان ها / لرستان / حمایت از شرکت‌های مولد در شهرک‌های صنعتی
حمایت از شرکت‌های مولد در شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

حمایت از شرکت‌های مولد در شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از حمایت از شرکت‌های مولد در شهرک‌های صنعتی خبر داد.

تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی در فاز ۳شهرک‌ صنعتی ارومیه

به گزارش کسب و کار نیوز ، صادق نجفی در حاشیه همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین‌المللی انرژی گفت: برای تأمین زمین شرکت‌های تولیدی در شهرک‌ها، ۵ درصد بهای اولیه در ابتدا دریافت می‌شود و ۵۰ درصد می‌توانند از مشوق‌ها استفاده کنند و همچنین از وام با اقساط ۶۰ ماهه بهره‌مند می‌شوند.

 وی با تأکید بر حمایت از صنایع کوچک در بخش صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، ادامه داد: با شناسایی حلقه‌های مفقوده این پیمانکاران به شرکت‌های بزرگ متصل خواهند شد تا از ظرفیت آن‌ها به‌طور کامل استفاده شود.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۹۲ درصد صنعت کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد، یادآور شد: در بخش انرژی و پایین‌دست بیش از ۹۷ درصد فعالیت‌ها در دست بخش خصوصی است.

 وی درباره تأمین مالی صنایع کوچک و متوسط گفت: در بودجه سال ۹۷ حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای گسترش صادرات در نظر گرفته شده که بخشی از این بودجه برای تقویت خوشه‌های صنعتی، برگزاری نمایشگاه‌ها و آموزش واحدهای تولیدی استفاده خواهد شد.

 وی افزود: در کشور در صنعتی مثل پوشاک، فاصله بین تولید و فروشنده از ۷۰ درصد سود این صنعت بهره‌مند می‌شود درحالی‌که این عدد در دنیا ۲۸ درصد است و باید این مشکل را حل کنیم.

 نجفی با اشاره به موانع برخی واحدهای تولیدی گفت: بخش خصوصی باید با شناسایی حلقه‌های مفقوده استفاده از فناوری آموزش و کاهش هزینه‌ها، بخشی از مشکلات را جبران کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.