صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / شرکت در آستانه تعطیلی است
شرکت در آستانه تعطیلی است

مدیرعامل شرکت تولیدی آذین فورج اسفراین:

شرکت در آستانه تعطیلی است

​مدیرعامل شرکت تولیدی آذین فورج اسفراین گفت: تولیدکنندگان حق پرسیدن سوال از هیچ کسی را ندارند.

فولاد

فرج الله علیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: در حال حاضر در این فاز از کارخانه صنایع فولادی، ریلی، گازی، پتروشیمی که مورد نیاز وزارت نیرو، نفت و … است، ساخته می شود.

وی در پاسخ به این سوال که این شرکت به دنبال اجرای طرح توسعه بود و این طرح هم اکنون در چه مرحله ای قرار دارد؟ ادامه داد: کلنگ زنی فاز توسعه ای این شرکت در زمان سفر ریاست جمهور بر زمین خورده شد اما تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

علیزاده با اشاره به اینکه اجرای این طرح نیازمند آورده شخصی و تسهیلات است، اظهار کرد: آن چه مربوط به آورده شخصی شرکت بوده هزینه شده است اما رقمی که باید به عنوان تسهیلات اختصاص می یافت، تخصیص نیافته است.

وی رقم تسهیلات را ۱۲۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: البته با توجه به بالا رفتن قیمت ارز به طور حتم این رقم نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت تولیدی آذین فورج اسفراین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پیش بینی می شود این رقم تا چه میزان افزایش یافته باشد؟ تصریح کرد:  با توجه به بالا رفتن قیمت ارز نمی دانم رقمی که شرکت به عنوان تسهیلات نیاز دارد تا چقدر افزایش یافته است و از سوی دیگر در گذشته ۲۴۰ میلیون تومان پول بابت تهیه طرح توسعه شرکت پرداخت کردم اما هیچ اتفاقی نیفتاد و تبدیل به ضرر برای این شرکت تولیدی شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این شرکت در آستانه تعطیلی قرار دارد و احتمال دارد تعطیل شود.

علیزاده تاکید کرد: در گذشته ۸۰۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار بودند که تا سال گذشته به ۴۰۰ نفر رسید و امسال به ۳۳۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: با راه افتادن فاز توسعه ای در این کارخانه، تجهیزاتی همچون رینگ و … تولید می شد.

گفتنی است در گذشته مدیر عامل شرکت تولیدی آذین فورج اسفراین علت عدم موافقت برای اجرای این طرح را صادراتی بودن کالاهای تولیدی عنوان کرده بود که به گفته وی خط تولید این فاز از کارخانه فقط جنبه صادرات کالا را داشت.

وی علت دیگر عدم موافقت بانک برای اعطای تسهیلات را این مورد بیان کرده که باید قرارداد صادرات کالا را ارائه دهید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.