صفحه اصلی / استان ها / قزوین / با شایعه کمبود کالا هجوم مردم برای انبار کردن کالا بیشتر می‌شود
با شایعه کمبود کالا هجوم مردم برای انبار کردن کالا بیشتر می‌شود

استاندار قزوین:

با شایعه کمبود کالا هجوم مردم برای انبار کردن کالا بیشتر می‌شود

استاندار قزوین گفت: در شرایطی که در بسیاری از کشورها وقتی مشکلی در تولید و یا عرضه ایجاد می‌شود مردم از خرید آن کالا خودداری می‌کنند و مصرف آن‌ها بشدت کاهش می‌یابد متأسفانه در کشور ما وقتی شایعه کمبود کالایی مطرح می‌شود هجوم مردم برای انبار کردن کالا بیشتر می‌شود.

حال و هوای بازار شاه عبدالعظیم در ایام نوروز

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالمحمد زاهدی در سومین جلسه ستاد تنظیم بازار که در سالن استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مبارزه با گران‌فروشی، کم‌فروشی عدم عرضه کالا و احتکار کالاهای موردنیاز مردم و به‌ویژه کالاهای اساسی ضروری است و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد جدی صورت می‌گیرد چون این معضلات برای مردم ایجاد مشکل خواهد کرد.

استاندار قزوین ادامه داد: توزیع عادلانه کالاهای اساسی باید علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در حوزه فرهنگ‌سازی است و درحالی‌که باید در ماه رمضان میزان مصرف کاهش یابد اما شاهد افزایش بی‌رویه مصرف در بخش‌های مختلف هستیم که این وضعیت نیازمند اصلاح فرهنگ‌عامه مردم است.

استاندار قزوین گفت: برای تنظیم بازار باید حمایت لازم از تولیدکننده صورت گیرد و در این میان تأمین نهاده‌ها ضروری است و اگر افزایش قیمتی هم صورت می‌گیرد باید بر اساس محاسبات دقیق باشد.

وی بیان کرد: نظارت بر تولید و توزیع کالاها، مبارزه با گران‌فروشی و مقابله با ارائه نشدن فاکتور و عرضه کالا و احتکار باید با شدت صورت گیرد تا شاهد نابسامانی در این عرصه نباشیم. تشکیل پرونده توسط بازرسان و تسریع در رسیدگی به تخلف در دستگاه قضایی از دیگر مسائلی است که می‌تواند به تنظیم بازار کمک کند.

استاندار گفت: در زمینه توزیع کالاها باید شهرستان‌ها نیز موردتوجه باشد و تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه ملی و بیلبوردها هم باید محدود شود تا مردم به خرید کالای بیگانه تشویق نشوند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.