صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / ۳۶ کامیون فرسوده برای جمع آوری “زباله” یک میلیون نفر داریم!
۳۶ کامیون فرسوده برای جمع آوری “زباله” یک میلیون نفر داریم!

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه:

۳۶ کامیون فرسوده برای جمع آوری “زباله” یک میلیون نفر داریم!

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از جمع آوری روزانه 650 تُن زباله در شهر کرمانشاه خبر داد.

زباله

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیر رحیمی در نشست خبری امروز (۲۷ اردیبهشت) با بیان اینکه جمع آوری زباله در شهر سه شیفته انجام می شود گفت: در حال حاضر روزانه بطور متوسط ۶۵۰ تن زباله در سطح شهر کرمانشاه جمع آوری می شود که ۱۰۰ درصد آن به محل شرکت بازیافت می رود.

 وی افزود: از این میزان حجم زباله ۸۰ درصد آن بازیافت شده و ۲۰ درصد آن قابل بازیافت نیست و به اجبار در سراب قنبر دفن می شود.

“دفن زباله” در کرمانشاه حذف می شود

رحیمی با اشاره به دستور کار حذف دفن زباله در شهر کرمانشاه، گفت: هم اکنون در حال رایزنی با کارخانه سیمان سامان هستیم که ۲۰ درصد باقی مانده زباله ها که قابل بازیافت نیست را به عنوان سوخت کوره های خود استفاده کند.

 وی افزود: برای این کار کارخانه سیمان سامان اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان نیاز دارد تا ساختار کوره خود را از گازسوز به دوگانه سوز تغییر دهد تا بتواند از زباله هم به عنوان سوخت استفاده کند که درصورت موافقت مسئولین کارخانه سیمان و حمایت مسئولین استان در تامین این اعتبار با استفاده این ۲۰ درصد باقی مانده زباله، کرمانشاه اولین شهری می شود که دفن زباله در آن حذف می شود.

 36 کامیون فرسوده برای جمع آوری زباله یک میلیون نفر داریم!

وی در ادامه به روش های جمع آوری زباله در شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در یک روش مردم محلات قدیمی و برخی محلات تازه ساز فردی را به عنوان پیمانکار برای جمع آوری زباله به کار گرفته اند و ماهیانه مبلغی به او پرداخت می کنند.

وی افزود: در روش دیگر طی قراردادی شرکت خدمات شهری نوین که وابسته به شهرداری است کار جمع‌آوری زباله را با ۱۵۰ نیرو و بکارگیری ۴۲ خودرو انجام می دهد که ۸۰ درصد زباله های شهر توسط این شرکت جمع آوری می شود.

 رحیمی خاطر نشان کرد: از مجموع ۴۲ دستگاه خودوری این بخش ۳۶ خودرو کار می کند و بیشتر آنها فرسوده هستند.

این مسئول افزود: برای جمع آوری مناسب زباله در شهر یک میلیون نفر کرمانشاه ۲۰۰ دستگاه کامیون نیاز است اما وضعیت فعلی مالی شهرداری اجازه خرید بیشتر ماشین آلات را نمی دهد.

“مخازن زباله” در کرمانشاه جمع آوری می‌شوند

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: جهت ساماندهی این وضعیت قرار بر این شد جمع آوری زباله شش منطقه شهر به بخش خصوصی واگذار شود.

 وی افزود: در همین راستا فراخوان آماده شده و ظرف یک ماه آینده اعلام می شود.

 رحیمی با بیان اینکه بخش خصوصی باید برای این کار توجیه اقتصادی داشته باشد، گفت: متاسفانه از زمان نصب مخازن مردم آن طور که باید پرداختی ماهیانه برای جمع آوری زباله را ندارند و در همین راستا بصورت پایلوت در منطقه هفت که جمع آوری زباله آن به بخش خصوصی سپرده شده مخازن جمع آوری می شوند .

هزینه جمع آوری “زباله” در کرمانشاه گران تمام می‌شود

رحیمی با بیان اینکه هزینه جمع آوری زباله در کرمانشاه بسیار گرانتر از شهرهای دیگر کشور و حتی شهرهای ه جوار است گفت: علت این است که مردم در زمان مشخصی زباله را در مخازن قرار نمی دهند و هر زمان فرصت داشته باشند این کار را انجام می دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: به طور مثال در تهران راس ساعت ۹ زباله در مخازن گذاشته می شود و جمع آوری آن در ساعت خنک شبانه روز بسیار راحت است.

رحیمی افزود: اگر زباله بماند شیرآبه آن مشکل ساز خواهد شد و باید فرهنگ سازی شود که مردم در راس ساعت مشخص زباله را بیرون قرار دهند و مجبور نشویم سه شیفت زباله جمع آوری کنیم.

مسئولین فکری به حال “زباله دزدی” کنند

 رحیمی “زباله دزدی” را مشکل دیگر جمع آوری زباله های شهر عنوان کرد و افزود: برخی از این افراد عملا مخزن زباله ها را کامل تخلیه کرده و اطراف مخزن می ریزند.

 رحیمی با اینکه این امر مشکلات بهداشتی برای شهر به وجود می آورد گفت: علاوه بر این ریختن زباله خارج از مخزن وضعیت ناخوشایندی برای ظاهر شهر ایجاد می کند.

 وی با بیان اینکه زباله دزدی در سطح شهر آزاد شده گفت: متاسفانه بسیاری محلات شهر از جمله جعفرآباد، ملاحسینی و شهیاد و باغ ابریشم تبدیل به ضایعات فروشی شدند و تعداد آنها روز به روز در حال گسترش است.

 رحیمی از مسئولین مربوطه از جمله نیروی انتظامی، دادستانی و فرمانداری خواست در این زمینه ورود کرده و زباله دزدها را در سطح شهر جمع آوری کنند.

وی با اشاره به وجود ۴۵۰۰ مخزن جمع آوری زباله در سطح شهر گفت: قطعا نمی توان ۴۵۰۰ نیرو را ۲۴ ساعته برای محافظت از مخازن به کار گرفت و باید مسئولین مربوطه چاره ای در این زمینه بیندیشند.

 رحیمی در ادامه مشکل دیگر شهر را نصب داربست ها و پایه بنرهای بسیار در سطح شهر عنوان کرد و افزود: آشفتگی بسیاری در این بنرها بویژه در مناسبت ها شاهد هستیم.

 وی افزود: اخیرا بنر افرادی که فوت کرده اند هم در ابعاد بزرگ در سطح شهر نصب می شود که ظاهر بصری شهر را کاملا به هم ریخته اند.

 وی افزود: در همین راستا جهت ساماندهی این اوضاع در تلاش هستیم که ۳۰ محل طبق توافق صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی در اختیار هیات های مذهبی جهت تبلیغ برنامه های مناسبتی قرار گیرد.

 
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.