صفحه اصلی / استان ها / سمنان / مبارزه با آفت سن مادری و پوره در ۱۴۰۰۰ هکتار از اراضی سمنان

مبارزه با آفت سن مادری و پوره در ۱۴۰۰۰ هکتار از اراضی سمنان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به اجرای عملیات مبارزه با آفت سن غلات در مزارع این استان گفت: عملیات مبارزه با آفت سن مادری و پوره در سطح 14 هزار و 395 هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان انجام شد.

استانها/ آفت سن

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس مشیریان با اشاره به سطح عملیات مبارزه با سن مادری در اراضی کشاورزی این استان اظهار داشت: سطح کل مبارزه با سن مادری در مجموع ۱۴ هزار و ۳۵۵ هکتار و سطح مبارزه با پوره نیز ۴۰ هکتار بوده است .

وی با بیان این‌که عملیات مبارزه با پوره از اواسط اردیبهشت ماه در استان آغاز شده است، افزود: عملیات مبارزه با پوره در شهرستان‌های گرمسار، سمنان و آرادان از ۱۵ اردیبهشت ماه و در شهرستان شاهرود از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای عملیات مبارزه با پوره در مزارع گندم شهرستان‌های آرادان ، گرمسار، سمنان و شاهرود خبر داد و افزود: سطح مبارزه با پوره در مزارع گندم این شهرستان‌ها به ترتیب ۲۰، ۱۰، ۵ و ۵ هکتار بوده است .

مشیریان با بیان این‌که در شهرستان گرمسار و آرادان بیشترین سطح مبارزه با آفت سن غلات انجام شده است، تصریح کرد: سطح کل مبارزه با سن مادری و پوره در مزارع گندم و جو شهرستان گرمسار ۶۰۵۰ هکتار و در شهرستان آرادان نیز ۴۵۲۰ هکتار بوده است .

وی با اشاره به عملیات مبارزه با سن غلات در سایر شهرستان‌های استان سمنان گفت: سطح کل مبارزه با سن مادری و پوره در مزارع گندم و جو شهرستان‌های سمنان، میامی، دامغان و سرخه نیز به ترتیب ۱۸۰۵، ۱۱۵۰، ۵۳۰ و ۳۳۰ هکتار بوده است .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب برای رشد سن غلات گفت: آب و هوای گرم و خشک بهترین شرایط برای ظهور این آفت‌هاست و از این رو در شهرستان‌های با آب و هوای سرد حضور این آفات در سطح مزارع کمتر است .

وی خاطرنشان کرد: از این رو در مجموع سطح کل مبارزه با سن مادری و پوره در مزارع گندم و جو شهرستان شاهرود ۱۰ هکتار گزارش شده است .

مدیر حفظ نباتات سازمان در پایان با اشاره به خسارت کمی و کیفی شدید پوره سن گندم در این مرحله رشدی تاکید کرد: کلیه کشاورزان در زمان مناسب و با هماهنگی کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستانها نسبت به سمپاشی و مبارزه با این آفت اقدام نمایند .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.