صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / صنایع کم آب طلب در خراسان‌جنوبی حمایت شود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران:

صنایع کم آب طلب در خراسان‌جنوبی حمایت شود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: باید صنایع کم آب طلب باید در خراسان‌جنوبی حمایت شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، جهانگیر حبیبی، امروز(۲۱ اردیبهشت)، در  جلسه جمع بندی و نتایج بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: به دنبال توسعه کشاورزی، توسعه عمودی و افقی در برخی کشت‌ها در استان شاید خطا باشد اما مشخصا برای استان الگوی کشت متناسب با کیفیت و ظرفیت آب استان باید انجام شود و برخی محصولات  کم آب طلب باید کشت شود. 

وی ادامه داد: امروزه کشاورزی با این شدت شاید مقرون و به صرفه نباشد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه پیشنهاد می شود بخشی از  آب مصرفی برای محصولات کشاورزی استان برای صنایع یا برای شرب حفظ شود،  تصریح کرد:  در استان ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی و در بخش شرب و صنعت ۱۰۰میلیون مترمکعب آب مصرف می‌شود.

حبیبی ادامه داد: بنابراین اگر عددی از مصرف کشاورزی برای آینده شرب استان حفظ شود مطلوب خواهد بود.

وی اظهار کرد: صنایع کم آب طلب باید در استان حمایت شود و محدودیتی برای ایجاد صنایع کم آب طلب نداریم و در زمینه آب شرب هر مکانی که نیاز به آب شرب باشد، محدودیتی برای صدور مجوز حفر چاه نداریم و مکلف هستیم در کوتاهترین زمان این اقدام را انجام دهیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه در حال حاضر استراتژی آب در کشور مشخص و ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: با حرکت در قالب این استراتژی می‌توان مصرف آب در کشور را مدیریت کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.