صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / آماده مشارکت در اجرای طرح‌های اقتصادی در کرمانشاه هستیم

معاون وزیر صنعت:

آماده مشارکت در اجرای طرح‌های اقتصادی در کرمانشاه هستیم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آماده ایم با مشارکت دیگر سرمایه گذاران طرح های اقتصادی در استان کرمانشاه اجرا کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی کرباسیان در نشست با استاندار و جمعی از مسئولین استان کرمانشاه در حوزه های صنعت و معدن با اشاره به رشادت مردم استان کرمانشاه در طول سالهای جنگ تحمیلی، اظهار کرد: این استان هم در جنگ تحمیلی دچار خسارت هایی شد و هم در زلزله سال گذشته آسیب دید که باید همه کمک کنیم این آسیب ها جبران شود.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اظهار کرد: این سازمان تلاش کرد پروژه ای را در مناطق زلزله زده کرمانشاه اجرا کند که در همین راستا احداث مرکز توانبخشی معلولین در سرپل ذهاب در حال انجام است و امیدواریم مرداد ماه افتتاح شود.

کرباسیان ادامه داد: سازمان ایمیدرو کار اکتشافی خوبی را از سه سال پیش در ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور شروع کرده که بخشی از کار در استان کرمانشاه است. این کار زمینه را برای حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه معادن فراهم می کند.

وی در ادامه برای مشارکت در سرمایه گذاری در حوزه معدنی و صنایع معدنی در استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز با بیان اینکه کرمانشاه استان ثروتمندی است و سرمایه های بزرگی دارد، گفت: شاخص های اقتصادی استان وضعیت مطلوبی ندارند که خروجی آن نرخ بالای بیکاری استان است.

بازوند افزود: انتظار داریم سازمان ایمیدرو با مشارکت سرمایه گذاران طرح های اقتصادی را در استان اجرا کند تا بخشی از مشکلات استان مرتفع شود.

وی به ظرفیت استان در حوزه معادن قیر طبیعی اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این معادن مستلزم سرمایه گذاری است و بخش خصوصی نیز بدلیل فراهم نبودن زیرساختها تمایل چندانی برای سرمایه گذاری در این بخش ندارد.

بازوند گفت: جدای از قیرطبیعی، استان کرمانشاه در دیگر معادن نظیر مس، سیلیس و… نیز ظرفیت خوبی دارد.

«محسن رستمی» سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز تعداد پروانه های بهره برداری معادن استان را ۲۲۱ پروانه و ذخیره پیش بینی شده معادن را ۷۷۱ میلیون تن اعلام کرد.

وی گفت: سالانه ۱۵ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می شود.

رستمی سنگ لاشه، سنگ تزیینی، سنگ آهک، قیرطبیعی، منگنز و سیلیس را عمده مواد معدنی استان عنوان کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.