صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / ترسی برای خروج آمریکا از برجام نداریم

امام جمعه موقت اهواز:

ترسی برای خروج آمریکا از برجام نداریم

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن زاده با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: ما از خروج آمریکا از برجام هیچ ترسی نداریم اما آنچه مهم است حفظ وحدت و انسجام داخلی، پرهیز از تفرقه و چند دستگی است. باید ولایت پذیر باشیم و از دستورات مقام معظم رهبری تبعیت کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه های امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: رسول اکرم(ص) بر آمادگی پیش از ماه مبارک رمضان تاکید می کردند و امام رضا(ع) در سخنی به اباصلت بر بهره گیری از ایام باقی مانده ماه شعبان، زیاد کردن دعا، استغفار و قرائت قرآن تاکید کردند تا ان شاالله ماه رمضان در حالی وارد شود که ما به اخلاص و پاکی رسیده باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز فتوای تاریخی میرزا حسن شیرازی در منع استعمال تنباکو اظهار کرد: این فتوا در سال ۱۲۷۰ از سوی میرزای شیرازی صادر شد. علما و فقهای ما همیشه مدافع استقلال و عزت و سربلندی امت بودند و این فتوا یکی از شواهد این موضوع است. این فتوا شکست سنگینی برای استعمار بود که همیشه سلطه سیاسی بر کشور را از سلطه اقتصادی شروع می کرد.

حسن زاده با اشاره به روز پاسداشت زبان فارسی و نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: زبان فارسی از مهم ترین و شیرین ترین زبان ها است که در زمینه های مختلف خدمات زیادی به کشور و دین و مذهب کرده است. به طوری که بخشی از خدمات متقابل اسلام و ایران در زبان ظاهر شده است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، گفت: ماه رمضان ماه نشاط و مهربانی ها است، به فرموده رسول اکرم خلق خوش در این ماه موجب می شود انسان به آسانی از پل صراط عبور کند. در این ماه به چند نکته باید توجه داشته باشیم، در این ماه نباید اسراف کنیم، همانطور که می دانیم افطاری دادن در این ماه ثواب زیادی دارد، اما اگر از سفره افطاری، غذایی دور ریخته شود این ثواب با گناه همراه می شود، خدایی نکرده افطاری دادن ها، بر اساس چشم و هم چشمی نباشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه همه ما با نزدیک شدن ماه رمضان نگران گران شدن اجناس خصوصا مواد غذایی هستیم. بازاری‌ها قبلا برنامه بازار را طوری پیش می بردند که در ماه رمضان مواد غذایی ارزان تر شود تا مبادا کسی در مضیقه قرار گیرد. بازاری ها به این مسأله توجه کنند. نکته دیگر مساله تظاهر به روزه خواری است. ما در این موضوع انتظارمان از نیروی انتظامی است، ولی وظیفه همه ما تذکر دادن است. به افرادی که تظاهر به روزه خواری می کنند، بدون پرخاش و دعوا تذکر دهیم که تظاهر به روزه خواری نکند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به شعار سال در حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: مردم، مسئولان و تولیدکنندگان باید وظایف خود را در این زمینه بیشتر بشناسند. مسئولان قوانین دست و پاگیر را از مسیر تولیدکنندگان بردارند، ارتقای کیفیت کالای ایرانی باید مورد توجه تولیدکنندگان باشد. یعنی کالای ایرانی از لحاظ مرغوبیت و کیفیت طوری باشد که همه به خرید آن رغبت کنند. این وظیفه ملی و شرعی و وجدانی تولیدکنندگان و کارگران ما است. همچنین تولیدکنندگان و کارگران ما باید تشویق شوند.

حسن زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکا شکست های نظامی بسیاری داشته است، شکست او در ۸ سال دفاع مقدس برابر کشور ما، شکست در عراق، سوریه و یمن از این قبیل است. بعد از این شکست‌های نظامی، این رسوایی در خروج از برجام را در هیچ کجا نداشته است. در مسأله خروج از برجام تنها ۵ یا ۶ کشور در کل دنیا از خروج آمریکا از برجام حمایت کردند و کشورهای دیگر همه این اقدام را محکوم کردند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ما از خروج آمریکا از برجام نگرانی نداریم، باید از ترامپ برای خروج از برجام تشکر کنیم؛ علتش این است که او اصلا وارد نشده بود. آمریکا به هیچ وجه کاری نکرده بود. ما از خروج آمریکا از برجام هیچ ترسی نداریم اما آنچه مهم است حفظ وحدت و انسجام داخلی، پرهیز از تفرقه و چند دستگی است. باید ولایت پذیر باشیم و از دستورات مقام معظم رهبری تبعیت کنیم.

وی بر تعمیق اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: از برنامه های دشمن این است که اعتماد مردم را به نظام کم کنند. همه باید کمک کنیم امید به آینده را که دشمن به دنبال کم رنگ کردن آن است، افزایش دهیم.

حسن زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند جایگاه معلم در جامعه ارتقا پیدا کند و احترام به جایگاه معلم به صورت یک فرهنگ رایج در آید.

وی تاکید کرد: معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند و شرکت‌های مختلف فولاد، نیشکر، پتروشیمی ها، آب و برق و… باید سهم آموزش و پرورش را پرداخت کنند. همچنین فرمودند جهت گیری آموزش و پرورش در جهت عدالت پروری باشد و بر اهمیت معاونت پرورشی تاکید کردند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص خروج آمریکا از برجام گفت: به فرموده مقام معظم رهبری دشمنی آمریکا با ما به هیچ وجه دشمنی با شخص نیست، دشمنی با مردم و نظام جمهوری اسلامی است و علت این دشمنی قطع شدن دست آمریکا از کشورمان است، آمریکا در این کشور شاه تعیین می کرد، نخست وزیر و نماینده مجلس و فرمانده نظامی تعیین می کرد و شما مردم نه تنها دست آمریکا را از کشور قطع کردید، بلکه دارید دست آمریکا را از منطقه هم قطع می کنید؛ او حق دارد دشمنی کند.

حسن زاده ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند به اروپا هم نمی شود اعتماد کرد، باید یک ضمانت محکم و عملی از اروپا گرفت، اینکه محکوم کنند کافی نیست، بلکه باید تصمیم‌های عملی بگیرند. رهبر انقلاب فرمودند مسئولان آزمون بزرگی دارند که عزت و اقتدار مردم و نظام را حفظ کنند، ما این عزت را با شهادت فرزندان و ایثار جانبازان به دست آورده ایم و این چیزی نیست که کسی آسان بخواهد از دست بدهد.

وی همچنین به انتخابات لبنان و پیروزی حزب الله در به دست آوردن اکثریت کرسی های مجلس اشاره کرد و افزود: این موضوع شکست بزرگی برای آمریکایی و سعودی ها است که بسیار هزینه کردند مجلس را به دست بگیرند ولی این پیروزی نشان داد حزب الله با اقتدا به امام راحل و پیروی از رهبر انقلاب توان نظامی را در کنار حقانیت قرار داد، اعتماد مردم را به دست آورد و این پیروزی نتیجه اعتماد مردم است.

حسن زاده در پایان سخنان خود با اشاره به شهادت دو جوان بسیجی شهر شیبان گفت: در روزهای گذشته حسن کارونی و بشیر حمیدی دو جوان بسیجی در شیبان به شهادت رسیدند. اگر چند نفر فریب بخورند و بسیجیان ما را ناجوانمردانه بکشند، مردم ما آن دست های پنهان و عوامل اصلی را که سعودی ها و آمریکای جنایتکار هستند، می بینند. این چند نفر که فریب خوردند مهم نیستند، اما این ننگی برای گروه های تکفیری و وهابی ها است که منطق و اندیشه ندارند.

امام جمعه موقت اهواز از حضور مردم شیبان در تشییع پیکر این دو شهید قدردانی کرد و گفت: ما تا آخرین قطره خون خود ادامه دهنده راه شهدا هستیم.

همچنین در پایان مراسم اقامه نماز جمعه، نمازگزاران در محکومیت سخنان اخیر ترامپ و خروج آمریکا از برجام تظاهرات کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.