صفحه اصلی / استان ها / ایلام / دولت در ادامه‌ی برجام به منویات رهبری توجه کند

امام جمعه ایلام:

دولت در ادامه‌ی برجام به منویات رهبری توجه کند

امام جمعه ایلام ضمن قدردانی از بیانیه‌ی دولت بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: دولت در برجام نمره قبولی نگرفت و باید در ادامه حرکت منویات رهبری را جدی بگیرد و در عمل به بیانیه‌ی خود پایبند باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: دیدیم بعد از ۲٫۵ سال از توافق هسته‌ای و امضاء برجام هیچ چیز عاید ملت ایران نشد.

وی با بیان اینکه سوال اصلی این است که چرا اعتماد کردیم و به توصیه‌های رهبری بی‌توجهی شد؟ ادامه داد: ۱۲ سال پیش هم بعد از بیانیه‌ی سعدآباد ۲ سال فعالیت‌های هسته‌ای ایران تعلیق شد و همان سه کشوری که برخی به آنان برای ادامه برجام امیدوارند بدعهدی کردند، مگر اروپا عوض شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: این سه کشور اروپایی کاملا با آمریکا هماهنگ هستند چون اقتصاد آنها که ۶۸ برابر ایران است به آمریکا وابسته است، آیا این ساده‌لوحی نیست؟

وی با یادآوری ذوق‌زدگی‌های پس از امضای برجام، گفت: امروز اظهار می‌کنند که خدا را شکر که مزاحم برجام رفت، چرا دو سال پیش به این موضوع توجه نمی‌شد؟ برجام جنازه متعفنی بود که ترامپ آن را رونمایی کرد.

امام جمعه ایلام گفت : چرا حاضر نیستید به این شکست اعتراف کنید؟ این خسارت‌های جبران ناپذیراین دو سال از جمله تعطیلی تاسیسات هسته‌ای و بیکار شدن هزاران دانشمند هسته‌ای قابل جبران نیست؟ چه گیرتان آمد؟ قراردادی با بوئینگ و ایرباس بسته شد که نه تنها هواپیما ندادند بلکه پول ایران را نیز بلوکه کردند و اخیرا دادستانی آمریکا ایران را به پرداخت ۶ میلیارد دلار به بازماندگان حوادث ۱۱ سپتامبر محکوم کرده است.

لطفی ادامه داد: در دورانی توافق هسته‌ای شروع شد و ایران محور شرارت شد. هر وقت این گروه سکان کشور را در دست گرفتند فشار آمریکا و اروپا بیشتر شده است، چون ضعف نشان می‌دهند و موضعگیری‌ها منفعلانه است که نمونه‌ی آن را در چند روز اخیر دیدیم، ترامپ هنگام اعلام خروج آمریکا از برجام به ایران توهین وملت را تهدید کرد اما رئیس جمهور ما جواب تهدید را نداد اما مقام معظم رهبری با شجاعت تمام به ترامپ تودهنی زد.

وی گفت: در دستگاه دیپلماسی ایران منفعلانه عمل می‌شود، این روش در شان جمهوری اسلامی نیست. برخی هم به سه کشور اروپایی دل بسته‌اند در حالی که اروپایی‌ها در طول این سه سال بدترین برخورد را با ما داشته‌اند و کارنامه سیاهی دارند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: تدبیر یعنی مدبرانه، هوشیارانه و دشمن‌شناسانه عمل کردن، نه اینکه توافق هسته‌ای در ۲۰ دقیقه در مجلس به تصویب برسد، حالا سر سفره‌ی خسارت نشسته‌ایم.

لطفی با بیان اینکه این جمله رهبری که « خدا از سر تقصیراتشان بگذرد» گویای خیلی از مسائل است، ادامه داد: آمریکا هر روز گستاخی و بدعهدی  می‌کند و تحریم‌ها را افزایش می‌دهند و ما هر روز پایبندی خود را اعلام می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تا اینجای برجام هم باید از آن درس گرفت، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند من به این سه کشور اعتماد ندارم چون در سیاست‌های راهبردی یکی هستند که اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه بعد از برجام نتوانستیم یک حساب خارجی در انگلستان باز کنیم و ندادن سوخت به هواپیمای دکتر ظریف نیز از دلایل این مدعا هستند، بنابراین این سیاست انفعالی است چون در مقابل امتیازاتی که دادیم چیزی نگرفتیم و کدخدای دیروز، امروز مزاحم برجام است.

لطفی در پایان گفت: دولت تدبیر و امید عزیز ما هستند ، به آن احترام می‌گذاریم اما در برجام نمره قبولی نگرفت و باید در پیشگاه مردم بابصیرت و رهبر حکیم و شجاع انقلاب اسلامی عذرخواهی کند و در ادامه حرکت منویات رهبری را جدی بگیرد.

وی از بیانیه‌ی دولت هم تقدیر و تاکید کرد: باید مفاد این بیانیه در عمل نشان داده شود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: خروجی برجام دلار ۷۸۰۰ تومانی و بازار آشفته‌ی ارز بود که می‌خواست سفره مردم را رنگین‌تر کند، اما در این شرایط برخی برای فیلتر شدن تلگرام عزا می‌گیرند.

لطفی در  بخش دیگر خطبه‌ها با تبریک هفته هلال احمر از زحمات امدادگران این جمعیت قدردانی کرد و گفت: هلال احمر استان ایلام در مراسم پیاده‌روی اربعین و در حوادثی مانند آتش‌سوزی جنگل‌ها به بهترین نحو وظیفه‌ی خود را انجام داده‌ است.

وی با اشاره به در پیش بودن جشنواره خیرین مدرسه‌ساز از خیرینی قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه در استان ایلام در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به شکایت‌های مردمی درباره عدم قبول دفترچه بیمه سلامت در برخی از مطب‌ها از مسئولان خواست به این مشکل رسیدگی کنند.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.