صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / امام جمعه موقت اهواز:بارزترین ویژگی امام حسین(ع) عزت و سربلندی ایشان است
امام جمعه موقت اهواز:بارزترین ویژگی امام حسین(ع) عزت و سربلندی ایشان است

امام جمعه موقت اهواز:بارزترین ویژگی امام حسین(ع) عزت و سربلندی ایشان است

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که دوران امامت امام حسین(ع) نقطه اوج شخصیت ایشان بود، گفت: بارزترین ویژگی امام حسین(ع) روح بزرگ ایشان و عزت و سربلندی است که ایشان داشتند.

گنبد حرم امام حسین(ع)

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده در گفت‌وگو با ایسنا ، با تبریک اعیاد شعبانیه، سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهار کرد: امام حسین (ع) یک شخصیت گسترده و با ابعاد مختلف داشتتند. دوران زندگی ایشان به سه دوره تقسیم می شود، دوره نخست تا هفت سال اول حیات ایشان بود که در کنار مادر، پدر و جدشان زندگی می کردند و این دوره بهترین دوران زندگی امام حسین(ع) بود.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: در دوره دوم زندگی امام حسین(ع) رحلت پیامبر(ص) و شهادت امیرالمومنین(ع) رخ داد و دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) نیز در این دوره بود. دوره سوم زندگی امام حسین(ع) دوره امامت ایشان بود که از سال ۵۰ هجری قمری آغاز و تا اول سال ۶۱ هجری قمری طول کشید.

حسن زاده عنوان کرد: امام حسین(ع) در دوران مختلف زندگیشان یک سرباز فداکار برای پدرشان و یک یار و یاور بسیار موثر برای امام حسن مجتبی(ع) بودند.

وی افزود: تبلور شخصیت امام حسین(ع) در دوران امامتشان و در مقطع نپذیرفتن بیعت با یزید بن معاویه و قیام بزرگ عاشورا بود.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: بارزترین ویژگی امام حسین(ع) روح بزرگ ایشان و عزت و سربلندی است که ایشان داشتند. عزت و سربلندی ایشان به این معنا نیست که عقلانیت نداشته و واقعیتهای جامعه را در نظر نگرفته اند بلکه امام حسین(ع) همانند برادرشان با معاویه در صلح بودند اما عظمت شخصیت ایشان و نپذیرفتن ذلت موجب شد واقعه کربلا درس بزرگی برای همه  انسانها در طول تاریخ باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.