صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / افزایش نرخ ارز از دغدغه های دولت است
افزایش نرخ ارز از دغدغه های دولت است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

افزایش نرخ ارز از دغدغه های دولت است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزایش نرخ ارز را یکی از دغدغه های مهم دولت برشمرد و گفت: دولت تلاش دارد که تثبیت نرخ ارز انجام شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزایش نرخ ارز را یکی از دغدغه های مهم دولت برشمرد و گفت: دولت تلاش دارد که تثبیت نرخ ارز انجام شود.
محمود بهمنی روز پنجشنبه در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی افزود: ما باید همه اقدامات خود را متناسب با شرایط برنامه ریزی کنیم و امروز شاهد سرمایه گذاری های خوبی در استان کرمان هستیم.
وی ادامه داد: همه ما ارکان حکومتی و بخش خصوصی باید با هم همراه باشیم، همه یک حرف بزنیم و یک تصمیم بگیریم تا اثرات لازم را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه برای استان کرمان نیز باید متناسب با شرایط و جغرافیای آن برنامه ریزی کرد، ادامه داد: کرمان قطب گردشگری کشور است و باید از این ظرفیت استفاده لازم صورت گیرد زیرا گردشگری نیز نوعی کالای ایرانی است.
وی بیان کرد: با توجه به تغییرات نرخ ارز، صادر کنندگان باید پیش بینی های لازم را داشته باشند و دولت نیز لازم است که مشوق های صادراتی را ارائه کند تا صادر کنندگان تشویق شوند.
بهمنی گفت: نباید خوشحال بود که بیکاری را در یک استان کاهش داده ایم بلکه باید بیکاری را در سطح کشور کاهش دهیم.
وی ادامه داد: آمار رسمی بیکاران در کشور سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفراست و باید با برنامه منجسم این نرخ را کاهش داد.
وی بر توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: نباید بخش صادرات را به تنهایی دید و باید همه موارد را در کنار هم بینیم و برای آن برنامه ریزی هدفمند داشته باشیم .
رییس کمیته مالیاتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه استان کرمان دارای مجمع نمایندگان بسیار خوبی است، گفت: از برنامه های انسجام استان بسیار لذت بردیم.
محمود شکری ادامه داد: لذت کار توسعه ای استان در این است که مردم نمایندگان خوبی را انتخاب کرده اند که به حاشیه ها توجهی ندارند و همه در یک کشتی نشسته ایم.
وی خاطرنشان کرد: دنیا به این نتیجه رسیده که توسعه به معنای فکر است و سرمایه بسیاری از کشورهای موفق اقتصادی، فکر است.
وی افزود: مالیات باید موجب توسعه کشور باشد و اینکه همه ناراضی هستند، نشان می دهد که یا فرهنگ مالیاتی مشکل دارد، یا قانون مشکل دارد و یا در اجرا مشکل داریم.
وی بیان کرد: نسبت مالیات به درآمد دولت و اعتبارات کشور ۲۰ درصد است اما رشد میله ای است و در کنار آن رشد هزینه های دولت نیز میله ای است.
نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اشتغال باید در بخش خصوصی ایجاد شود، گفت: استخدام های پنهانی در ادارات هزینه های دولت را افزایش می دهد و موجب نارضایتی مردم می شود.
وی ادامه داد: باید به نفع تولید کننده حرکت کنیم و این کار در استان کرمان در دست انجام است.
عضو دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان کرمان با داشته های تاریخی و اقتصادی خود می تواند در کشور پیشتاز باشد.
زهرا سعیدی ادامه داد: در زمانی قرار گرفته ایم که فرصت خطا نداریم و باید راه های درست را شناسایی و اجرایی کنیم.
نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در هتل پارس کرمان برگزار شد و نمایندگان بخش خصوصی نیز به بیان دغدغه های خود پرداختند.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقم در ۸ سال رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.