صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / ۲۰۰۰ روستای کرمانشاه صاحب “اینترنت پر سرعت” می‌شوند
۲۰۰۰ روستای کرمانشاه صاحب “اینترنت پر سرعت” می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه:

۲۰۰۰ روستای کرمانشاه صاحب “اینترنت پر سرعت” می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: تا پایان امسال تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت استان به دو هزار روستا می رسد.

اینترنت پرسرعت1

به گزارش کسب و کار نیوز ، شهریار بهنیا با اشاره به ارتقا بسیاری از شاخص‌های ارتباطی استان در چندسال گذشته گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه ICT استان سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: بخشی از این سرمایه گذاری‌ها، امروز با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید که برای افتتاح ۱۲۳۵ پروژه افتتاحی امروز اعتباری بالغ ۲۹۵ میلیارد تومان صرف شده است.

وی از ارتقا پهنای باند استان از ۱۰G به ۱۴۱G طی چندسال اخیر خبر داد و افزود:  هم‌چنین در چند سال گذشته تعداد مشترکین ADSL استان از ۵۹ هزار به ۱۶۰ هزار مشترک رسیده است.

وی از افزایش ۲۲ برابری تعداد مشترکین اینترنت استان در چند سال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۳۷۰ هزار مشترک اینترنت در استان داریم.

وی افزود: هم‌چنین طی چند سال گذشته پوشش ۳G و ۴G در تمام شهرهای استان برقرار شده است.

بهنیا با اشاره به پوشش ۹۸ درصدی تلفن ثابت در روستاهای استان، گفت: در حال حاضر ۲۰۹۸ روستای بالای پنج خانوار استان دارای تلفن ثابت هستند.

وی با اشاره به برقراری اینترنت پر سرعت در بیش از ۱۲۰۰ روستای استان گفت: این تعداد تا پایان امسال به بیش از دو هزار روستا می‌رسد و عملا تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تحت پوشش می‌روند.

بهنیا در ادامه با بیان این‌که برخی مناطق مرزی و کوهستانی استان فاقد پوشش مناسب ارتباطی است، از وزیر ارتباطات درخواست کرد با نصب ۱۰۰ سایت جدید در استان برای تقویت پوشش ارتباطی جاده های فرعی و روستایی استان موافقت کند.

بهنیا هم‌چنین خواستار تکمیل  پوشش ارتباطی مسیر ریلی کرمانشاه -ملایر و نیز برقراری فیبر نوری بازارچه های مرزی استان شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.