سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / گلستان / چرا امسال بهترین سال اقتصادی برای گلستان بود؟
چرا امسال بهترین سال اقتصادی برای گلستان بود؟

چرا امسال بهترین سال اقتصادی برای گلستان بود؟

استاندار گلستان گفت: با وجود اینکه دشمن تلاش کرد امسال سخت‌ترین سال بعد از انقلاب برای ما باشد، اما امسال بهترین سال اقتصادی را در استان گلستان داشتیم.

استاندار گلستان(جدید)

به گزارش کسب و کار نیوز، سید مناف هاشمی در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گلستان اظهار کرد: امروز گلستان مسیر توسعه و جهش خود را با شتاب چندین برابر سال‌های گذشته دنبال می‌کند. در سال ۹۷ با توجه به اینکه دشمن هدف‌گذاری کرده بود به کشور آسیب وارد کند، اما با تلاش و توجه به توان داخلی اقدامات بزرگی در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال نرخ بیکاری تک رقمی در استان داشته باشیم، افزود: در سال ۹۶ و ۹۷ بالغ بر ۴۵ هزار شغل در گلستان ایجاد شده است.

هاشمی بیان کرد: اعتقاد داریم که کشور تنها از طریق بخش خصوصی می‌تواند رشد کند، خصوصاً بخش خصوصی که توانمندی‌هایشان را در استان خودشان مجدد سرمایه گذاری می‌کنند. از چنین سرمایه گذاری حمایت بیشتری می‌کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به پرداخت بیش از ۲,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و اشتغال روستایی در استان، تصریح کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که میزان انحراف در پرداخت این تسهیلات کمتر از سه درصد است و کمترین انحراف را شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تدابیر دولت و حاکمیت، در استان نیز نگاه ویژه‌ای به بخش اقتصادی داشتیم. البته در این مدت پروژه‌های محوری و عمرانی نیز از چشم ما دور نماند و بسیاری از پروژه‌هایی که سال‌ها تعطیل بود فعال شد.

هاشمی بیان کرد: در حوزه کشاورزی اتفاقات خوبی در شهرستان گنبدکاووس افتاده که امیدواریم در شهرستان‌های دیگر استان نیز این فعالیت‌ها را داشته باشیم. با توجه به اینکه اکثر محصولات ما در حوزه کشاورزی است باید در استان به صنایع وابسته به کشاورزی اهمیت بیشتری قائل شویم.

استاندار گلستان با اشاره به استقبال در حوزه شهرک‌های صنعتی در استان، خاطرنشان کرد: در برخی از شهرک‌های صنعتی نمی‌توانیم نیاز بخش خصوصی را تأمین کنیم. از مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی و صمت استان می‌خواهم که روال کار را برای بخش خصوصی که اهلیت دارد، آسان‌تر کنند. ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی جواب گوی نیازهای استان ما نیست و باید به فکر ایجاد شهرک‌های جدید و یا توسعه شهرک‌ها باشیم.

ایجاد ۴۵ هزار شغل در گلستان طی دو سال

استاندار گلستان گفت: در دو سال گذشته ۴۵ هزار شغل در استان توسط واحدهای تولیدی و بخش خصوصی ایجاد شده است.

هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: استان گلستان مسیر توسعه خودش را پیدا کرده است و عقب ماندگی گذشته را باید جبران کنیم.

وی بیان کرد: در دهه فجر امسال ۲۸۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲,۱۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی یا افتتاح می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: بیشترین پروژه‌های استان با تعداد ۳۶۴ پروژه و با اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به گنبدکاووس است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: هیچکس حق ندارد نخاله‌ها و فاضلاب را در اطراف گرگان تخلیه کند، با کسانی که این کار را انجام دهند برخورد قاطع می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به استان، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به بحث پارک پسماند و زباله و نخاله اختصاص داده شد.

استاندار گلستان تاکید کرد: دولت آمادگی دارد که راه آهن گرگان به مشهد را احداث کند و راه آهن اینچه برون به گرمسار هم در دستور کار قرار دارد. رئیس جمهور دستور دادند هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی بیان کرد: در ماه‌های گذشته پروژه گردشگری جزیره آشوراده با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

هاشمی گفت: نگاه ما این است که هر کس می‌تواند در استان ایجاد سرمایه کند ما هم کمک خواهیم کرد. نباید هیچ چشم‌داشتی به سرمایه‌گذار داشته باشیم. فضای کار و مجوز گرفتن در استان آسان‌تر شده است.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.