صفحه اصلی / استان ها / قزوین / ظرفیت فراوان بقاع متبرکه منطقه الموت، برای توسعه گردشگری مذهبی
ظرفیت فراوان بقاع متبرکه منطقه الموت، برای توسعه گردشگری مذهبی

ظرفیت فراوان بقاع متبرکه منطقه الموت، برای توسعه گردشگری مذهبی

مدیرکل اوقاف قزوین با اشاره به این‌که امامزادگان و بقاع متبرکه منطقه الموت ظرفیت فراوانی برای توسعه و گسترش گردشگری مذهبی دارند، از برگزاری تورهای رسانه‌ای ویژه معرفی امامزادگان منطقه الموت خبر داد.

قلعه الموت

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام سید «مصطفی مجیدی» در پایان سفر ۲ روزه جهت تشرف به امامزادگان و بقاع متبرکه و بازدید از اراضی موقوفات منطقه الموت شرقی اظهار کرد: توفیق تشرف زیارت بالغ‌بر ۱۸ امامزاده و بقعه متبرکه و بازدید ده‌ها ملک و اراضی موقوفه در منطقه الموت شرقی داشتیم.

وی در خصوص اهداف این سفر خاطرنشان کرد: بازدید و بررسی موانع، محاسن و نحوه انجام فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه هم‌چنین املاک و اراضی موقوفات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تثبیت سنددار شدن و شناسایی موقوفات از اهداف ما در این سفر بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خصوص برخی ثمرات این سفر گفت: عملیات کف‌سازی آستان مقدس امامزاده علی‌اصغر(ع) روستای زرآباد به اتمام رسیده است و در دهه فجر شاهد افتتاح شبستان پیش‌ساخته آستانه مقدس امامزاده خدیجه خاتون(س) خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تثبیت املاک و اراضی امامزاده سپه‌سالار(ع) خشکچال که مورد اختلاف بین اوقاف و منابع طبیعی بود با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان، معاونین و کارشناسان بازدیدی انجام و تصمیمات خوبی گرفته شد.

مجیدی یادآور شد: در این سفر همه ما به این اعتقاد و باور رسیدم که امامزادگان و بقاع متبرکه منطقه الموت شرقی ظرفیت فراوانی برای ایجاد، توسعه و گسترش و جذب گردشگر مذهبی دارند و باید معرفی شوند، از همین‌رو یکی از تصمیمات ما در این سفر این بود که در آینده‌ای نزدیک تور رسانه‌ای شامل عکاسان، خبرنگاران و مستندسازان استانی جهت تشرف به این ذوات مقدس به‌منظور معرفی به مردم استان و کشور برگزار کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.