صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / راه‌اندازی مرکز نوآوری برای استارت‌آپ‌های مالی و بیمه‌ای
راه‌اندازی مرکز نوآوری برای استارت‌آپ‌های مالی و بیمه‌ای

مدیرعامل بیمه سامان خبر داد

راه‌اندازی مرکز نوآوری برای استارت‌آپ‌های مالی و بیمه‌ای

بیمه سامان با هدف کنار هم قرار دادن افراد مبتکر و نوآور اقدام به تاسیس و راه‌اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی کرده است. هلدینگ سرمایه‌گذاری سرآمد به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بیمه سامان به‌دنبال آن است تا با به‌کارگیری از توان ظرفیت‌های تخصصی، پتانسیل‌های بالقوه و امکانات مالی در گروه مالی سامان بتواند در ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای فناورانه و نوآورانه در زمینه‌های مالی و بیمه‌ای (فین‌تک) و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه خدمات نوین مالی- بیمه‌ای و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، گام‌های موثری بردارد. احمدرضا ضرابیه، مدیرعامل این شرکت گفت: «هدف ما حمایت از نخبگان و کارآفرینانی است که در حوزه صنایع مالی ایده‌های نوآورانه دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز نقل از روابط عمومی بیمه سامان،امکانات و زیرساخت‌های گروه مالی سامان در کارخانه نوآوری متمرکز می‌شود تا استارت‌آپ‌ها بتوانند با بهره‌گیری از این امکانات ایده‌های خود را تجاری‌سازی کرده و کسب‌و‌کارهای جدیدی در کشورمان ایجاد کنند. ضرابیه افزود: بانک سامان، بیمه سامان، شرکت پرداخت الکترونیک سامان، کارگزاری بانک سامان، صرافی سامان، شرکت سامانتل اپراتور تلفن‌های همراه گروه مالی سامان، شرکت نویان سیستم و شرکت درمانت ارائه‌کننده خدمات درمانی، همگی در این فضا حاضر خواهند شد تا به همراه سایر نخبگان و کارآفرینان و فعالان افتصادی کشورمان بتوانند با حضور در بخش فین‌تک کارخانه نوآوری از ظرفیت‌های گروه مالی سامان برای تجاری‌سازی ایده‌های خلاقانه خود و ایجاد کسب‌و‌کارهای جدید مبتنی‌بر فناوری اقدام کنند.

ین نوع کسب‌و‌کارهای جدید قادرند که برای مردم عزیز کشورمان ارزش خلق کنند.» عضو رسمی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه ادامه داد: « ما در گروه بیمه سامان اعتقاد داریم یکی از اصلی‌ترین گروه کارآفرینان موجود در کشورمان، نمایندگان و کارگزارانصنعت بیمه هستند. این گروه از فعالان اقتصادی استعدادهای کارآفرینی بالایی دارند و یکی از سختکوش‌ترین و مقاوم‌ترین فعالان بخش خدمات مالی – بیمه‌ای محسوب می‌شوند. همچنین حسین علیمی، مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری سرآمد با بیان اینکه توافق‌نامه امضا شده با پارک فناوری پردیس در راستای حمایت از فرهنگ نوآوری و کارآفرینی کشور در حوزه فین تک است، عنوان کرد: بیش از یک سال است که مطالعات تخصصی در حوزه نوآوری‌های مالی و تامین مالی آن از طریق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را به عمل آورده‌ایم و طی این مطالعات به این نتیجه رسیده ایم که برای افزایش ضریب موفقیت درزمینه زایش‌ایده‌ها، شکل‌گیری محصول، ایجادکسب‌وکارهای تازه و نوپا و شرکت‌های استارت‌آپ‌ی وتجاری‌سازی محصول، لازم است کل چرخه نوآوری از مرحله زایش ایده تا مرحله تجاری‌سازی محصولات و خدمات، مورد حمایت و تامین مالی قرار گیرد.

حجت جاهد، معاون توسعه کسب‌و‌کار بیمه سامان نیز درخصوص خدمات و نوع حمایتی که کارخانه نوآوری از استارت‌آپ‌ها خواهد کرد گفت: «یکی از مهم‌ترین مسائلی که استارت‌آپ‌ها با آن مواجه هستند، اتصال به سامانه‌های سرویس‌دهنده در شرکت‌های بیمه و دریافت مشاوره و سرویس‌های آنلاین مبتنی‌بر نیاز استارت‌آپ‌هاست، به‌گونه‌ای‌که تیم استارت‌آپ‌ بتواند با کمترین زمان و حداقل تغییرات، سرویس‌های آنلاین را دریافت کند و بر پیاده‌سازی ایده و اصل کسب‌و‌کار خود تمرکز نماید و درگیر موارد تکراری و دست و پاگیر برای دستیابی به سرویس‌ها نشود. برای این منظور در شرکت سرآمد زیرساختی فناورانه برای ارائه API‌ها و سرویس‌های کاملا آنلاین ایجاد شده است که با اتصال به سامانه‌های هسته بیمه و همچنین سرویس‌های تکمیلی مانند (Internet of Things (IoT و زیرساخت ارائه بسته‌های ترکیبی محصولات پایه، بستری یکپارچه برای ارائه APIهای متنوع و سازگار فراهم کرده است. کارخانه نوآوری آزادی با بهره‌گیری از الگوی Station F پاریس (بزرگ‌ترین ایستگاه استارت‌آپی جهان) بنا به پیشنهاد معاونتعلمی و فناوری ریاست‌جمهوری و با همت شرکت سرآوا پارس و همکاری شرکت هم آوا با تغییر فضای کاربری کارخانه صنعتی الکترودسازی آما (با قدمتی بیش از ۵۰ سال) از شهریور ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز و از تاریخ شهریور ۱۳۹۷ به‌عنوان اولین شعبه پارک فناوری پردیس به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این کارخانه با دارا بودن ۱۰ سوله مجزا در مساحتی بیش از ۱۸ هزار مترمربع بزرگ‌ترین مرکز استارت‌آپی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به‌شمار می‌رود و در واقع به یک مرکز و پل ارتباطی بین استارت‌آپ‌ها، سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه فناوری و زیست‌بوم کارآفرینی تبدیل شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.