سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / لرستان / جایگزینی ۱۲۰۰ هکتار از انجیرستان‌های لرستان با درختان عملکرد مناسب
جایگزینی ۱۲۰۰ هکتار از انجیرستان‌های لرستان با درختان عملکرد مناسب

جایگزینی ۱۲۰۰ هکتار از انجیرستان‌های لرستان با درختان عملکرد مناسب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۲۰۰ هکتار از باغات انجیر پلدختر را با گونه‌های عملکرد مناسب جایگزین خواهیم کرد.

انجیر

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر «عبدالرضا بازدار» در جشن بزرگ انجیر اظهار کرد: در استان توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی شده است.

 وی با بیان این‌که در دنیا ۳۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت انجیر بوده که یک میلیون تن در سال تولید آن‌هاست، افزود: ایران جزو چهار کشور برتر دنیا در تولید این محصول است و رتبه چهارم تولید و دوم در زمینه سطح زیرکشت را داریم، چون باغات ما دیم هستند.

بازدار با اشاره به این‌که در کشور بالغ بر ۶۰ هزار هکتار انجیر وجود دارد که ۸ هزار و ۲۰۹ هکتار آن‌ها آبی هستند، ادامه داد: حدود ۱۶۰۰ هکتار از این باغات در لرستان قرار دارد که تنها ۱۳۶۵ هکتار آن در پلدختر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از انجیر کشور در پلدختر و منطقه زیودار است و در تولید انجیر سیاه رتبه اول را داریم که در زیودار عملکرد این محصول ۲۰ تن در هکتار است.

 وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی برنامه‌های خوبی در استان پیگیری می‌کند و برای دعوت از سرمایه‌گذاران بستر خوبی در این زمینه وجود دارد.

بازدار با بیان این‌که برای جلوگیری از خام‌فروشی باید روی صنایع تبدیلی و تکمیلی کار کنیم، اضافه کرد: در این رابطه آمادگی کامل داریم و از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

 وی با اشاره به این‌که برنامه داریم ۱۲۰۰ هکتار از این باغات را با گونه‌های عملکرد بالا جایگزین کنیم، افزود: همچنین راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ در این منطقه از دیگر اقدامات است که ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش قرار می‌گیرد و در این رابطه ۲٫۵ میلیارد تومان هزینه کردیم.

 بازدار گفت: در این خصوص مردم و پیمانکار باید پای کار بیایند و برای امسال ۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبارات عمرانی برای پلدختر تعریف و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان جهت ایجاد جاده‌های بین مزارع تعیین شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: امسال ۲۰۰۰ هکتار برنامه آبیاری تحت فشار در پلدختر داریم که مطالعات آن انجام شده و تخصیص اعتبار بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در شبکه‌های فرعی داریم تا در این منطقه عملیاتی کنیم.

وی یادآور شد: تمام سعی خود را می‌کنیم تا چهار ایستگاه در دست ساخت منطقه هر چه سریع‌تر به اجرا درآیند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.