صفحه اصلی / برگزاری کنگره ملی معماری و شهرسازی در بویراحمد/ راه‌اندازی ۵۰ کارگاه صنایع دستی در سال ۹۶

برگزاری کنگره ملی معماری و شهرسازی در بویراحمد/ راه‌اندازی ۵۰ کارگاه صنایع دستی در سال ۹۶

محمد حسین‌زاده با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره ملی معماری و شهرسازی ایران به میزبانی شهر یاسوج گفت: این همایش ۲۷ فروردین در دانشکده سما دانشگاه آزاد واقع در جاده اصفهان برگزار می‌شود که تاکنون ۶۰ مقاله پیرامون این کنگره به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
وی با بیان اینکه این همایش در دو بخش سخنرانی مسؤولان استانی و کشوری، ارائه و تجلیل از مقالات برتر برگزار می‌شود بیان کرد: این کنگره برای اولین بار در شهرستان بویراحمد و توسط اداره‌کل میراث فرهنگی استان برگزار می‌شود که هماهنگی‌های لازم جهت هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه ملی صورت گرفته است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد در ادامه به اولویت‌های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد در سال ۹۶ اشاره کرد و یادآور شد: حفاظت از آثار تاریخی و تعیین حرائم میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد، ایجاد تولید و اشتغال در زمینه صنایع دستی از طریق راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از جمله برنامه‌های در دست اجرا در سال جدید است.
این مسؤول تصریح کرد: طبق تعهدات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار بود ۳۶ کارگاه تولیدی در سال جاری راه‌اندازی شود که این کارگاه‌ها به ۵۰ مورد افزایش می‌یابد.
حسین‌زاده راه‌اندازی گردشگری عشایری در حوزه شهرستان بویراحمد را از دیگر برنامه‌های سال جاری دانست و گفت:‌ خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران همواره ادامه دارد که برای رفاه حال مسافران پیگیری و ساخت پارک اسکان در پارک مهرورزی و احداث چندین سرویس بهداشتی در مکان‌های گردشگری بویراحمد را در دستور کار قرار داده‌ایم.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد بیان کرد: برای احداث پارک اسکان دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری تخصیص یافته که با رایزنی با شهرداری یاسوج در مرحله انعقاد قرار داده برای واگذاری زمین و انجام عملیات مناقصه این طرح هستیم.
وی با بیان اینکه مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در زمینه احداث سرویس بهداشتی در مکان‌های گردشگری در پارک ساحلی و مهرورزی اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: شناسایی انجمن‌های میراث فرهنگی در راستای حفاظت از آثار تاریخی از دیگر برنامه‌های میراث فرهنگی بویراحمد در سال جاری است.

 

همچنین مطالعه کنید:

سامانه ملی املاک و اسکان تکمیل می شود/هوشمندسازی شناسایی خانه های خالی/اخذ ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات از خانه‌های خالی

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، وی با بیان اینکه تا کنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.