صفحه اصلی / مفاهیم ثبت نام رجل سیاسی درنامزد ریاست جمهوری نیاز به شفاف سازی دارد

مفاهیم ثبت نام رجل سیاسی درنامزد ریاست جمهوری نیاز به شفاف سازی دارد

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت المقدس ، افزود: ۱۳ ویژگی شاخص ریاست جمهوری در اصل ۱۱۵ قانونی اساسی مطرح شده که درصد قابل توجهی از افرادی که تاکنون برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرده اند این ویژگی ها نیستند. 
وی ادامه داد: ایرانی الاصل بودن، تابعیت ایرانی داشتن، مدیر، مدبر، حسن سابقه، امانت داری، تقوا، مومن، معتقد به مبانی جمهوری اسلامی و التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی از مهمترین ویژگی هایی است که نامزد ریاست جمهوری باید از همه آن ها برخوردار باشد. 
امام جمعه اراک تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور باید اصول قانون اساسی را قانونمند کنند تا ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بر اساس ضوابط قانون انجام شود. 
وی با بیان اینکه ریاست جمهوری دومین مقام رسمی کشور پس از مقام معظم رهبری است، بیان کرد: رئیس جمهوری باید از میان رجال مذهبی و سیاسی انتخاب شود و از پیشینه سیاسی قدرتمندی برخوردار باشد چرا که وی به عنوان حافظ مذهب مقدس تشیع و دین مبین اسلام و منافع ملت ایران در جامعه جهانی و همچنین ایجاد عدالت اجتماعی وظیفه سنگینی برعهده دارد. 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی با حضور گسترده و پر شور خود در انتخابات پیش رو که به عنوان نماد مردم سالاری دینی در ایران اسلامی در همه دنیا مطرح است، در خنثی سازی توطئه های دشمنان نظام اسلامی نقش آفرینی می کنند. 
وی تاکید کرد: حضور گسترده و پر شور و همچنین انتخاب شایسته ترین فرد از وظایف دینی و ملی ملت ایران است و باید در انتخابات با حساسیت ویژه ای مورد توجه قرار گیرد. 
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۹ فروردین و روز بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: به برکت خون شهدا، رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و جانفشانی های نیروهای مسلح به خصوص ارتش، کشور ایران به عنوان قدرت اول منطقه در همه جهانی معرفی شده است. 
وی بیان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید هر روز قدرتمندتر از روز گذشته باشند و همه ظرفیت های موجود را در راه اعتلای آرمان های نظام اسلامی و دفاع از کیان و ناموس کشور به کار بگیرند. 
امام جمعه اراک بیان کرد: آمریکا، اسرائیل و کشور های مرتجع منطقه باید بدانند که ایران سرزمین دلیران است و هیچ قدرتی نمی تواند در برابر ملت قهرمان ایران قدرت نمایی کند. 
وی ،با اشاره ۱۵ رجب و سالروز وفات حضرت زینب(س) گفت: این بانوی بزرگوار راه مقاومت در برابر باطل را به امت نشان داد و فداکاری در راه خدا و چشم پوشی از همه چیز را در راه برافراشتن پرچم حق به همه یاد داد. 
آیت الله دری نجف ابادی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته اراک نیز گفت: هدف از خلقت انسان، رسیدن به کمال و انسانیت است و خداوند منان برای این راه الگوهای بزرگی از قبیل اهل بیت(ع) نیز پیش روی انسان قرار داده است. 
وی اظهار کرد: ماه های رجب، شعبان و رمضان بهترین فرصت برای تحقیق و پژوهش در زندگی این الگوهای ارزشمند است و انسان با بهره گیری از سیره اهل بیت می تواند به کمال انسانی دست یابد. 
نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی اقامه می شود. 
دوازهمین دوره انتخابت ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در کشور در ۲۹ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.