صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / با معاملات صوری در بازار خودرو قیمت‌سازی می‌کنند
با معاملات صوری در بازار خودرو قیمت‌سازی می‌کنند

سخنگوی وزارت صمت:

با معاملات صوری در بازار خودرو قیمت‌سازی می‌کنند

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار خودرو تحت تاثیر نرخ ارز افزایشی شده، معتقد است که قیمت‌سازان (دلالان) با معاملات صوری قیمت‌سازی می‌کنند.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، امید قالیباف در حساب توییتر خود نوشت: “قیمت خودرو متاثر از نرخ ارز در بازار (نه در کارخانه) افزایش یافته اما چقدر؟ معتقدم با معاملات صوری قیمت‌سازی می‌کنند.

اثبات این مدعا کشف قیمت ۴۰۰۰ دستگاه شاهین و هایما در بورس است که بطور میانگین ۲۰۰ میلیون تومان زیرقیمت بازار بود، فلذا مردم فریب قیمت‌سازها را نخورند. عرضه‌ها در بورس ادامه دارد. “

با توجه به اشاره سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفتنی است که در معاملات روز چهارشنبه (۳۰ آذر ماه) دو خودروی شاهین و هایما هر یک به تعداد ۲۰۰۰ دستگاه در بورس کالا عرضه شدند که شاهین ۳۴۶ میلیون تومان به فروش رسید، در حالیکه در بازار آزاد ۴۹۵ میلیون تومان قیمت داشت. همچنین هایما S۷ در معاملات بورس روز چهارشنبه ۸۱۴ میلیون تومان کشف شد که در بازار آزاد قیمتی در محدوده یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان آگهی شده بود.

این مقام مسئول در وزارت صمت مقصر افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو را دلالان و قیمت‌سازان می‌داند که اکثریت کارشناسان و فعالان بازار خودرو، تورم و پارامترهای اقتصادی و البته سیاست‌های مالی و پولی سیاست‌گذاران (دولت) دانسته و معتقدند زمانی که وعده‌ها فاصله معناداری با واقعیت پیدا می‌کنند، هجوم به بازارهایی با قابلیت سرمایه‌ای بلندمدت همچون مسکن و خودرو، دور از انتظار نیست.

بر همین اساس معتقدند که بایستی ریشه این التهابات را در حوزه سیاست‌گذاری‌های نادرست اقتصادی پیدا کرد و نمایندگان مجلس به سراغ وزارت اقتصاد برای کشف نادرستی‌ها بروند؟

همچنین مطالعه کنید:

سازمان امور مالیاتی: جلوی فعالیت‌های غیرمولد سفته بازی را می‌‌گیریم/کاهش فشار مالیاتی بر تولید

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.