صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / افزایش ۱۴ درصدی عرضه گوشت مرغ و طیور در آبان
افزایش ۱۴ درصدی عرضه گوشت مرغ و طیور در آبان

مرکز آمار ایران گزارش داد

افزایش ۱۴ درصدی عرضه گوشت مرغ و طیور در آبان

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران عرضه گوشت مرغ در آبان امسال نسبت به مهرماه 14 درصد افزایش داشته است؛ هرچند همچنان مقدار عرضه گوشت مرغ و طیور در این ماه 11 درصد کمتر از آبان پارسال است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه آبان امسال نشان‌دهنده کاهش ۱۱ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور نسبت به آبان سال گذشته است.

همچنین مقدار عرضه گوشت در آبان ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای ماکیان (مرغ و خروس) ۱۱ درصد، بوقلمون ۵۲ درصد، بلدرچین ۶۱ درصد کاهش، برای شترمرغ ۸ درصد و برای سایر انواع طیور ۲۰ درصد افزایش داشته است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان نسبت به مهر امسال در حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در این ماه ۱۵۰ هزار و ۶۲۴ تن گزارش شده، که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است. گوشت ماکیان (مرغ و خروس) با ۱۴۷ هزار و ۸۱۳ تن، بالغ بر ۹۸.۱ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با هزار و ۲۶۶ تن، شترمرغ ۱۳۲ تن و سایر انواع طیور با هزار و ۴۱۳ تن، به ترتیب ۰.۸ درصد، ۰.۱ درصد و یک درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

سازمان امور مالیاتی: جلوی فعالیت‌های غیرمولد سفته بازی را می‌‌گیریم/کاهش فشار مالیاتی بر تولید

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.