صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / میانگین قیمت مسکن تهران به مرز ۴۸ میلیون تومان رسید
میانگین قیمت مسکن تهران به مرز ۴۸ میلیون تومان رسید

سقف‌شکنی قیمت آپارتمان‌‌های تهران در آبان ادامه پیدا کرد

میانگین قیمت مسکن تهران به مرز ۴۸ میلیون تومان رسید

آمارهای رسمی نشان می‌دهد: در آبان امسال تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن در تهران به 50 درصد و متوسط قیمت وزنی هر مترمربع زیربنای مسکونی در این ماه به 47 میلیون و 938 هزار و 800 تومان رسیده است.

مرکز آمار ایران در گزارشی از شاخص و متوسط قیمت آپارتمان‌های تهران در آبان امسال اعلام کرد قیمت مسکن در همه شاخص‌های تورم ماهانه، نقطه‌ای و سالیانه در این ماه با افزایش همراه شده است.

در این ماه شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۱۶۷.۴ رسیده است. بر این اساس نرخ تورم سالانه در این ماه به عدد ۳۵ درصد رسیده است که نسبت به تورم سالانه ۳۲.۴ درصدی در مهر، ۲.۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین در این ماه تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۵۰ درصد رسیده است. این شاخص هم در مقایسه با نرخ ۴۴.۷ درصدی مهر با افزایش ۵.۳ درصدی مواجه شده است.

تورم ماهانه در این بخش نیز ۵ درصد بوده است که نسبت به تورم ۰.۱-  درصدی در مهر، بالغ بر ۵.۱ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش متوسط وزنی قیمت آپارتمان‌های مسکونی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ۴۷ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۸۰۰ تومان و متوسط حسابی این قیمت به ۴۶ میلیون و ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. در این ماه منطقه یک با متوسط وزنی قیمت ۹۶ میلیون و ۷۷۸ هزار تومان بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۴ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۴۰۰ تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.