صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / بانک مرکزی موظف به ایجاد یکپارچگی در حوزه اعطای تسهیلات شد
بانک مرکزی موظف به ایجاد یکپارچگی در حوزه اعطای تسهیلات شد

فاطمی‌امین در حاشیه جلسه دولت خبر داد

بانک مرکزی موظف به ایجاد یکپارچگی در حوزه اعطای تسهیلات شد

وزیر صمت با اعلام اینکه در حوزه اعطای تسهیلات بانکی، یکپارچگی وجود ندارد، از مصوب شدن این امر که بانک مرکزی یکپارچگی در حوزه اعطای تسهیلات ایجاد کند، خبر داد.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رضا فاطمی‌امین در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز در مورد رفع موانع تولید مصوباتی داشتیم و به موجب آن بانک مرکزی موظف شد سامانه یکپارچه‌ای برای تسهیلات ارزی و ریالی راه‌اندازی کند تا کل فرایند و میزان سود در آن قید شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این یکی از چالش‌های ما بود به دلیل اینکه تولیدکنندگان معترض بودند که نمی‌دانند سودها چطور محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه اعطای تسهیلات بانکی، یکپارچگی وجود ندارد، خوشبختانه مصوب شد بانک مرکزی یکپارچگی در حوزه اعطای تسهیلات ایجاد کند.

فاطمی‌امین تصریح کرد: این بسته مصوبه دیگری هم داشت که مربوط به واحدهایی است که سابق بر این چک برگشتی داشته و حسابشان مسدود می‌شد و در نهایت منتهی به ساقط شدن تولید می‌شد.

وی ادامه داد: آیین نامه‌ای قبلاً در دولت بود که شرکت‌هایی که بالای صد نفر باشند شورای تامین استان می‌تواند برگشت چک را متوقف کند و امروز تصویب شد این سقف به بالای پنجاه نفر برسد و در مورد دانش بنیان‌ها و بنگاه‌هایی که ستاد تسهیل آنها را تایید می‌کند، مصوب شد بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

همچنین مطالعه کنید:

سازمان امور مالیاتی: جلوی فعالیت‌های غیرمولد سفته بازی را می‌‌گیریم/کاهش فشار مالیاتی بر تولید

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.