صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / برگزاری دوره جامع آمادگی آزمون کارگزاری گمرکی در مرکز آموزش بازرگانی
برگزاری دوره جامع آمادگی آزمون کارگزاری گمرکی در مرکز آموزش بازرگانی

برگزاری دوره جامع آمادگی آزمون کارگزاری گمرکی در مرکز آموزش بازرگانی

مدیر عامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری دوره جامع آمادگی آزمون کارگزاری گمرکی(حق العملکاری) به صورت آنلاین و حضوری با حضور مجربترین استاتید و نخبگان گمرکی کشور در تاریخ ۲۷ و ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ در این مرکز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی، دکتر علی کریمی افزود: آزمون کارگزاری گمرکی بعد از گذشت هفت سال در آذر ماه ۱۴۰۱ (دومین آزمون در ۱۰ سال اخیر) برگزار خواهد شد و شرکت و قبولی در این آزمون یکی از شرایط لازم برای فعالیت در عرصه ترخیص کالا از گمرک و انجام امور مربوط به ترخیص کالا است.
وی با بیان اینکه فرآیندی که کارگزار گمرکی (حق العملکار گمرک) در زمینه امور گمرکی برای ترخیص کالا انجام می دهد کاملا تخصصی است، افزود: نخستین مرحله برای اینکه شرکت کنندگان به عنوان حق العملکار شناخته شوند شرکت در آزمون حق العمل کار گمرکی و قبولی در این آزمون است که از طرف گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار می¬شود.
وی تصریح کرد: اهمیت این موضوع در حدی است که مواد ۱۲۸ تا ۱۳۲ قانون امور گمرکی مصوب سال ١٣٩٠ و آیین نامه اجرایی همین قانون مواد ١٩٠ الی ١٩۵ به آن اختصاص داده شده است و در چارچوب قانونی صدور کارت حق العملکاری، تمدید و استمرار کار حق العملکار از وظایف و اختیارات گمرک است.
مدیر عامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: دارندگان این کارت می¬توانند به نمایندگی از خود در تمامی گمرکات کشور و در رویه های مختلف گمرکی کارمند داشته باشند و اقدامات و امورات گمرکی را به کارمندان خود موکول کرده و خود به عملکرد آنها نظارت و موارد را مدیریت نمایند.
گفتنی است، متقاضیان برای حضور و کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات برگزاری و محتوای دوره جامع آمادگی آزمون کارگزاری گمرکی(حق العملکاری)می توانند با شماره ۰۲۱۸۶۹۵ داخلی ۱ یا واتساپ ۰۹۳۳۲۶۴۴۱۰۸ تماس حاصل فرمایند.
پیج رسمی اینستاگارم مرکز آموزش بازرگانی @ibtcpage می باشد.

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.