صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / تحقق جهش بزرگ کشور در حوزه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، با حرکت اصناف به سمت فناوری
تحقق جهش بزرگ کشور در حوزه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، با حرکت اصناف به سمت فناوری

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار مطرح کرد:

تحقق جهش بزرگ کشور در حوزه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، با حرکت اصناف به سمت فناوری

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار گفت: جهش بزرگ کشور در حوزه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، با حرکت اصناف به سمت فناوری تحقق خواهد یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شاتا، امرحسین اسدی گفت: تحقق اشتغال و تولید دانش بنیان، به ساختار، برنامه، الگوی کلان کشوری، نظارت، راهبری و اصلاح نیاز دارد و اگر بخواهیم بگوییم تمام این صفات در کدام سازمان تحقق پیدا کرده است، قطعا اصناف و اتحادیه ها در ردیف اول یا دوم قرار می‌گیرند.

وی افزود: از نگاه وزارت صمت، تفاوتی بین صنعت و صنف نیست و هر دو کسب وکار هستند و البته با وسعت و اندازه متفاوت و اگر صحبت از دانش بنیان و یا تولید مبتنی بر دانش داریم، این نگاه در هر دو گروه کسب و کارهای کوچک و متوسط و کسب وکارهای بزرگ مورد توجه است.

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار اظهار داشت: اگر به یکی از سریعترین راهکارهای عملیاتی نمودن شعار سال یعنی تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین فکر کنیم، بدون شک حرکت اصناف یا کسب وکارهای کوچک و متوسط در این مسیر می تواند زمینه ساز تحقق سریع این شعار باشد.

اسدی گفت: وقتی به آمار و اطلاعات اصناف نگاهی می اندازیم، نزدیک سه میلیون کسب وکار با پوشش حدود شصت درصد از استغال کشور آماری است که همه دست اندرکاران را به سمت یک نگاه ویژه به این گروه از جامعه معطوف می کند. گروهی که بواسطه درا بودن ساختار مشخص، نظم پذیر بودن، قدمت و عمومیت آن در کل کشور، می توانند با سرعت زمینه ساز تحقق شعار سال بوده و نه تنها کیفیت و دانش را در تمامی کشور توسعه دهند، بلکه می توانند با بهبود فرایندها از طریق فناوری، زمینه ساز اشتغال بیشتر و حفظ اشتغال موجود باشند.

وی افزود: شکل گرفتن تشکل های مختلف تخصصی و یا همگن، می‌تواند زمینه ساز توسعه سریع گفتمان فناوری در کشور باشد و حرکت اصناف در مسیر فناوری، عامل بسیار بزرگی در رشد شتابان قطار فناوری است.

اسدی عنوان کرد: نگاه ویژه آقای فاطمی امین به اصناف بعنوان یکی از بسترهای اصلی تولید، خدمات و توسعه اشتغال کشور و عزم این وزارت در تحقق شعار اصناف دانش بنیان و فناور، زمینه برگزاری کنفرانسی شد تا سازوکار توسعه فناوری در اصناف تبیین شده و برنامه های کلان وزارتخانه بصورت رسمی در این حوزه رونمایی شود و با حضور ایشان در این برنامه، حرکت اصناف، با شتاب بیشتری توسعه خواهد یافت.

مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت عنوان کرد: کمک به شکل گیری مراکز توسعه فناوری اصناف، هدایت منابع توسعه فناوری و هوشمند سازی به سمت کسب و کارهای کوچک و متوسط، کمک به اصلاح ساختار اتحادیه ها و اصناف و قرار گرفتن واحدها و کارشناسان فناور در ساختار، بهبود ساختار آموزش و اضافه شدن مبانی فناوری و انقلاب چهارم صنعتی در مفاد درسی، حمایت مالی و معنوی از اصناف در راه اندازی مراکز نوآوری و توسعه فناوری اصناف، برنامه ریزی برای راه اندازی پارک فناوری اصناف و حمایت از ارایه تسهیلات به اصناف از جمله برنامه های این همایش است.

همچنین مطالعه کنید:

تکمیل زنجیره ارزش خودروسازی با نوآوری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، نکته جالب این است که در عصر کنونی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.