صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / تهاتر کالایی ایران با کشوری در غرب آفریقا
تهاتر کالایی ایران با کشوری در غرب آفریقا

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد

تهاتر کالایی ایران با کشوری در غرب آفریقا

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید شرایط برای صادرات محصولات ایرانی به غرب آفریقا و تهاتر کالا با یکی از کشورهای این منطقه وجود دارد.


حسین سلاح‌ورزی اظهار کرد: کشور مالی به عنوان یکی از کشورهای غرب آفریقا ظرفیت بسیار خوبی برای تبدیل شدن به یکی از بازارهای کالاهای ایرانی داشته و بررسی‌های آن نشان می‌دهد که امکان توسعه صادرات به این کشور وجود دارد.

وی با بیان این‌که با وجود محدودیت‌ها امکان حضور گسترده‌تر ایران در بازار این کشور فراهم است، تصریح کرد: از محصولات کشاورزی و غذایی گرفته تا صادرات دارو امکان آن وجود دارد که ایران در بازار مالی نقش خود را گسترده‌تر کند. از سویی دیگر در حوزه خدمات فنی و مهندسی نیز شانس ما برای حضور در این بازار بالاست.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برگزاری نخستین کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و مالی تاکید کرد: این کمیسیون که هفته گذشته با حضور وزیر خارجه ایران انجام شد گامی مثبت و مهم در مسیر افزایش همکاری‌های اقتصادی دو طرف خواهد بود.

سلاح‌ورزی ادامه داد: در حاشیه این نشست هیاتی از اعضای اتاق بازرگانی و بخش خصوصی نیز با حضور در مالی با شرکت‌های اقتصادی این کشور دیدار کردند تا ضمن آشنایی توافقاتی برای توسعه همکاری‌ها نهایی شود. در جریان این سفر دیدار با وزرای صنعت و تجارت مالی نیز بخش دیگری از برنامه بخش خصوصی بود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار ظرفیت صادراتی مطلوبی که می‌تواند برای ایران در مالی ایجاد شود امکان تهاتر کالا نیز یکی دیگر از گزینه‌های روی میز است که در صورت نهایی شدن توافقات می‌تواند به توسعه و تسهیل تجارت ایران کمک کند.

همچنین مطالعه کنید:

سازمان امور مالیاتی: جلوی فعالیت‌های غیرمولد سفته بازی را می‌‌گیریم/کاهش فشار مالیاتی بر تولید

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.