صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / هدفگذاری خودکفایی گندم با توسعه کشت قراردادی
هدفگذاری خودکفایی گندم با توسعه کشت قراردادی

هدفگذاری خودکفایی گندم با توسعه کشت قراردادی

وزارت جهاد کشاورزی ۴۰۰ هزار تن بذر گندم گواهی شده و استاندارد برای حمایت از کشاورزان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تدارک دیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست مجری طرح گندم افزود: در راستای حمایت از گندمکاران علاوه بر بذرهای گواهی شده و لیبل‌دار، تدارک کودهای پایه مانند ازته، فسفاته و پتاسه با ۴۸ درصد کاهش قیمت نسبت به سال گذشته برای سال زراعی آینده تامین کرده‌ایم.

سهراب سهرابی به خط اعتباری ۵ هزار میلیارد تومانی مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری نیز اشاره و اظهار کرد: بخشی از این تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات و دنباله‌بندهای مورد نیاز اراضی و محصولات زراعی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: برای سال زراعی آینده برنامه داریم تمام دو میلیون هکتار مزارع گندم آبی را زیر کشت قراردادی ببریم و در این شرایط تمام نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان از قبیل کودهای فسفاته، پتاسه و ازته و همچنین سموم و بیمه محصول توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان مجری کشت قراردادی انجام می‌شود.

سرپرست مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های کشاورزان هزینه‌های بالا و تامین به موقع نهاده‌ها برای کشت گندم است که از طریق کشت قراردادی این نیاز برطرف می‌شود و کشاورزان وجه نهاده‌های دریافتی را هنگام تحویل محصول از مبلغ خرید تضمینی پرداخت می‌کنند.

وی گفت: کشت قراردادی دو میلیون هکتار مزارع گندم آبی علاوه بر افزایش تولید، عملکرد در واحد سطح و درآمد کشاورزان، نیاز کشور به واردات این محصول کاهش خواهد یافت.

سهرابی افزود: اگر کشت قراردادی گندم با همراهی کشاورزان اتفاق بیفتد ظرف سه سال آینده به خودکفایی در این محصول دست می‌یابیم.

وی یادآور شد: در سال زراعی جاری در سطح ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی آبی، در ۱۷ استان کشور به صورت پایلوت کشت قراردادی گندم انجام شد.

همچنین مطالعه کنید:

سازمان امور مالیاتی: جلوی فعالیت‌های غیرمولد سفته بازی را می‌‌گیریم/کاهش فشار مالیاتی بر تولید

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.