صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی در پارک فناوری پردیس آغاز شد
بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی در پارک فناوری پردیس آغاز شد

با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی در پارک فناوری پردیس آغاز شد

ظهر امروز مراسم آغاز عملیات عمرانی 4 شرکت فعال در حوزه تجهیزات پزشکی و بهره برداری از چندین پروژه توسعه عمرانی پارک فناوری پردیس با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرماندار و شهردار شهرجدید پردیس و رئیس پارک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در این مراسم علاوه بر عملیات عمرانی ۴ شرکت حوزه تجهیزات پزشکی، از پروژه‌های جاده کنارگذر پارک فناوری پردیس و سردر ورودی فاز ۲، پست فوق توزیع ۶۳/۲۰ کیلوولت، ساختمان چندمستاجره صندوق توسعه فناوری‌های نوین پارک و سالن چندمنظوره ورزشی پارک فناوری پردیس، بهره‌برداری شد.

آغاز به کار عملیات عمرانی شرکت‌ها در پردیس کارآفرینی

در ابتدای برنامه‌های امروز، عملیات عمرانی چهار شرکت پویندگان راه سعادت، داهیان پزشکی پیشرو، عالی پیام و الکترونیک برتر، جمعاً به مساحت حدود ۶ هزار مترمربع در فاز ۳ پارک فناوری پردیس (پردیس کارآفرینی) آغاز شد. پروژه های مذکور قرار است حداکثر طی دو سال تکمیل و آماده بهره‌برداری شوند.

این شرکت ها در جریان فراخوان واگذاری اراضی فاز ۳، کار خرید و طراحی ساختمان خود را آغاز کرده اند. نزدیک به ۷۰ قطعه در فاز ۳ در حوزه های مختلف تاکنون واگذار شده است که از این تعداد قریب به ۱۵ قطعه در حال حاضر با تکمیل کار طراحی ساختمان خود، امکان آغاز عملیات عمرانی را خواهند داشت و این کلنگ زنی آغاز کار عملیات عمرانی شرکت‌ها در فاز ۳ خواهد بود.

جاده کنارگذر و سردر جدید، مسیری برای ورود به فاز ۲ پارک

پارک فناوری پردیس در فاز دوم توسعه خود، نیاز به تعریف ورودی جدیدی داشت، ورودی‌ای که در فاصله اندک با سردرب فاز اول مجموعه قرار داشته و مانند رویه معماری ساختمان‌های پارک از وجوه نوآورانه توام با فناوری‌های نوین برخوردار باشد.

این سازه که شباهت زیادی به سازه سردر فاز یک پارک دارد، در مراسم امروز با حضور ستاری افتتاح شد.

همچنین برای دسترسی آسان برای ورود به پارک از طریق این سردر، پروژه جاده کنارگذر پارک فناوری پردیس نیز امروز به بهره‌برداری رسید. طول این جاده ۳۵۰ متر و عرض آن ۱۱ متر می باشد. بخش‌های جدول‌گذاری، فضای سبز و ایستگاه مسافران این جاده انجام شده است و ورودی پیاده رو آن نیز ساخته خواهد شد.

مجموعه‌ چندعملکردی ورزشی، فضایی برای فعالیت های ورزشی و فرهنگی پارک

با توجه به استقرار گروههای مختلف کاری از قبیل شرکت های دانش‌بنیان، شتابدهنده ها، اســتارتاها و … در پارک فناوری پردیس، نیاز به ایجاد یک مجموعه ورزشی شکل گرفت و این مجتمع با زیربنای تقریبی ۲۵۶۶ مترمربع احداث شد.

کاربری‌های فضـایی جهت ورزش های قهرمانی و تفریحی، سـاخت مجموعه‌ای چندعملکردی را ایجاب می کرد. مجموعه‌ای که تنها به مسائل ورزشی و تفریحی محدود نمی‌شود و از آن جهت برگزاری گردهمایی‌ها، رویدادها و مراسم مختلف نیز استفاده می‌شود.

این پروژه زیر ساخت لازم برای ورزش‌های قهرمانی مانند فوتسال، بسکتبال، والیبال، سالن بدنسازی و سایر امکانات ورزشی مورد نیاز پارک را پوشش می‌دهد.

حرکت پارک در مسیر تامین پایدار انرژی برق با مشارکت بخش خصوصی

از دیگر برنامه های امروز افتتاح پست ۶۳/۲۰ کیلوولت پارک فناوری پردیس با ظرفیت ۸۰ مگاولت آمپر بود که در حال حاضر ظرفیت برق پارک را تا ۱۵ برابر افزایش می‌دهد.

تامین مالی این پروژه از محل مشارکت بخش خصوصی و عمومی انجام گرفته است که میزان مشارکت بخش خصوصی حدود ۷۵% می‌باشد.

فاز توسعه این پست در سال جاری شروع شد و افزایش ظرفیت آن تا ۱۲۰ مگاولت آمپر از دیگر برنامه های پیش روست.

ساختمان چندمستاجره صندوق توسعه، محلی برای حضور شرکت های خلاق در عرصه تکنولوژی

در برنامه امروز، ساختمان چندمستاجره صندوق توسعه فناوری های نوین پارک نیز با مساحت ۶هزار ۵۰۰متر مربع به بهره‌برداری رسید. این ساختمان دارای ۳۵ واحد اداری و ۵ واحد کارگاهی می‌باشد.

گفتنی است، هم اکنون ۱۰شرکت در این ساختمان مستقر هستند و به زودی فراخوان واگذاری مالکیت برای شرکت های فناور، استارتاپ و دیگر شرکت های خلاق اعلام خواهد شد که برای سهولت در واگذاری واحدها، مالکیت به صورت اقساط به شرکت های درخواست دهنده واگذار می شود.

همچنین این صندوق، ۶ساختمان دیگر با متراژ ۲۰هزار مترمربع در دست احداث دارد که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پارک پردیس، محلی برای هم افزایی بخش خصوصی و دولت

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها گفت: شرکت های پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین پارک فناوری کشور، سال گذشته بیش از ۱۵هزار میلیارد تومان فروش مالی داشته اند و تاکنون بیش از ۱۳هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز در این پارک محقق شده است.

سورنا ستاری ادامه داد: مساحت پارک در فازهای ۳ و ۴ حدود ۵۰هکتار خواهد بود و با امضای تفاهمنامه جدید با وزارت راه و شهرسازی ۲۸۰هکتار به فضای پارک اضافه خواهد شد و این موضوع اثرات بسیار مهمی برای آینده شهر پردیس خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود با توسعه پارک، آینده این شهر متحول شود.

وی افزود: افزایش همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار خدمات دولتی باعث می‌شود تا هزاران جوان با استعداد در این پارک به فعالیت علمی بپردازند.

همچنین مطالعه کنید:

رویداد جینو

رویداد جینو در اینوتکس ۲۰۲۲ میزبان برترین های صنعت گیم ایران بود

رویداد اینوتکس گیم یا «جینو» با هدف نوآوری و توسعه صنعت ویدیو گیم، امسال برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.