صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / رویداد جینو در اینوتکس ۲۰۲۲ میزبان برترین های صنعت گیم ایران بود
رویداد جینو در اینوتکس ۲۰۲۲ میزبان برترین های صنعت گیم ایران بود

جینو؛ بازی از نو

رویداد جینو در اینوتکس ۲۰۲۲ میزبان برترین های صنعت گیم ایران بود

رویداد اینوتکس گیم یا «جینو» با هدف نوآوری و توسعه صنعت ویدیو گیم، امسال برای اولین بار در نمایشگاه اینوتکس 2022 با حضور سازندگان بازی، گیمرها، استریمرها، رسانه های بازی و سازمان ها و افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند، برگزار شد.

رویداد اینوتکس گیم یا «جینو» با هدف نوآوری و توسعه صنعت ویدیو گیم، امسال برای اولین بار در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ با حضور سازندگان بازی، گیمرها، استریمرها، رسانه های بازی و سازمان ها و افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند، برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، با ظهور فناوری‌های جدید، صنعت بازی شاهد تغییرات عمده‌ای بوده و فرصت‌ها و پتانسیل‌های جدیدی را ایجاد کرده است. از این رو، رویداد نوآوری گیم «جینو» سعی دارد با استفاده از این پتانسیل گسترده در کشورمان، با کمک دست اندرکاران این صنعت، به رشد صنعت گیم کمک کند.

در این راستا برگزاری رویداد اینوتکس گیم یا «جینو» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ گام موثری در جهت یکپارچه‌سازی اکوسیستم گیم ایران بود که بواسطه برگزاری پنل‌ها و سخنرانی‌های مختلف در استیج جینو و حضور فعلان مطرح این اکوسیستم با مدیریت مناسب و در نظر داشتن تمامی سختی‌ها به نتیجه رسید.

دعوت از سخنرانان و میهمانان

پس از مشخص شدن حوزه‌های مورد بحث از ۳۶ نفر از متخصصان و فعالان اکوسیستم گیم جهت سخنرانی و شرکت در پنل دعوت به عمل آمد. از این بین ۳۲ نفر دعوت را پذیرفتند و جهت سخنرانی و حضور در پنل‌ها اعلام آمادگی کردند. در این بین ۳ پنل برگزار شد که یک پنل در روز سوم و دو پنل دیگر نیز در روز حکمرانی و در سالن آمفی تئاتر برگزار شدند.

اولین پنل با موضوع «کارآفرینی در دنیای بازی‌سازی» با حضور محمد زهتابی مدیرعامل استودیو بازی‌سازی پاییزان، حسن مهدی‌اصل مدیر عامل استودیو بازی‌سازی سورنا گیمز و امین شهیدی مدیرعامل استودیو بازی‌ساز Games Cube Black ، در سومین روز از رویداد برگزار شد که با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد.

پنل دوم در روز حکمرانی با موضوع «ابرچالش‌های حکمرانی در زیست‌بوم بازی‌های دیجیتال در ایران» با حضور مسئولین این حوزه، جناب دکتر امیر خوراکیان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، مهندس سید صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دکتر محمدرضا عطاردی عضو هیات علمی گروه حکمرانی و اداره امور عمومی، دانشگاه امام صادق (ع)، ابوالفضل صادق مدیر عامل استودیو بازی سازی تتراپازل و دکتر محمدصادق دهنادی مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سالن آمفی‌تئاتر برگزار شد و به موضوعات و چالش‌های بنیادین در حوزه بازی‌سازی و اکوسیستم گیم در ایران پرداختند که بسیار مورد توجه فعالین این حوزه قرار گرفت.

سومین پنل در روز حکمرانی با موضوع «آینده ورزش‌های الکترونیک در ایران» با حضور محمدصادق افراسیابی عضو هیئت مدیره و سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بهنود اناری مالک محصو‌ل و مدیر اجرایی ورزش های الکترونیک بنیاد بازی های ملی، علی حاتم نژاد مدیر انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران، حسن پاجانی گیمر و قهرما‌ن مسابقات جهانی ۲۰۲۰ PES و احسان تکلوی بختیاری دبیر اجرایی ESLIRAN برگزار شد که پنل چالش‌برانگیزی بود.

به منظور افزایش آگاهی درباره رویداد جینو، یک دوره وبینار در حوزه گیم برنامه‌ریزی شد و ۴ وبینار با حضور افراد سرشناس این اکوسیستم در داخل و خارج از ایران پیش از رویداد برگزار شد. همچنین قرار است ۵ وبینار دیگر نیز پس از رویداد اینوتکس و در ماه‌ جاری و ماه‌ آتی برگزار شود.

برای برگزاری تورنومنت‌های ویدیو گیم در جینو با پلتفرم نئور‌اکس که میزبانی تورنمنت‌های ورز‌ش‌های الکترونیک را برعهده دارد نیز همکاری شد. تورنومنت Mobile: Duty Of Call در رویداد جینو برگزار شد که در آن ۶۴ تیم ۵ نفره در روزهای رویداد به رقابت پرداختند و به تیم‌های اول تا سوم به ترتیب جوایز نقدی اهدا شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.