صفحه اصلی / استان ها / زنجان / تحقق ۲۰۰ درصدی برنامه صادرات محصولات کشاورزی طی پارسال
تحقق ۲۰۰ درصدی برنامه صادرات محصولات کشاورزی طی پارسال

تحقق ۲۰۰ درصدی برنامه صادرات محصولات کشاورزی طی پارسال

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، از تحقق بیش از 200 درصدی برنامه صادرات محصولات کشاورزی طی پارسال خبر داد.

محصولات کشاورزی

حسین جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پارسال در مجموع ۶۴٫۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی با ارزشی بالغ بر ۴۳ میلیون دلار از استان زنجان صادر شده است. همچنین صدور ۲۷٫۸ هزار تن محصول کشاورزی برای سال‌جاری برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول ادامه داد: پارسال محصولات تولیدی استان زنجان به بیش از ۱۰ کشور از جمله روسیه، عراق، هلند، ترکیه، آلمان، اتریش، لهستان، کویت و پاکستان صادر شده است.

وی، انواع فرآورده‌های لبنی، کشمش، سیر، تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک روزه را عمده محصولات صادراتی استان زنجان طی پارسال برشمرد و افزود: شرایط اقلیمی و آب و هوایی حاکم بر استان زنجان، امکان مصرف پایین کود و سم در مقایسه با نرم کشوری و به تبع آن زمینه تولید محصولات کشاورزی پاک و سالم را فراهم کرده است، از این‌رو انواع محصولات تولیدی در استان قابلیت صادراتی بالایی دارد.

جعفری تصریح کرد: خوشبختانه تا به امروز نیز برای ارتقای صادرات محصولات کشاورزی اقدامات مطلوبی انجام گرفته و برنامه‌های مختلفی در حال پیگری است. این در حالی است که تولیدات مذکور اغلب به صورت فرآوری‌ شده صادر می‌شود؛ در واقع پارسال کشورهای مختلفی مصرف‌کننده محصولات تولیدی کشاورزان استان زنجان بوده‌اند و این می‌تواند نویدی برای بهبود صادرات در سال‌های آتی باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، یادآور شد: افزایش روابط بازرگانی بین‌المللی با هدف توسعه صادرات یکی از اولویت‌های سازمان قرار دارد و شاید بتوان آن را یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش میزان صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد. علاوه‌ بر این، اجرای سایر برنامه‌ها از قبیل ایجاد بانک اطلاعاتی صادرکننده‌ها، اطلاع‌رسانی برنامه‌های تجاری، پیگیری امور ترویجی با مضمون راهکارهای افزایش صادرات در سطح استان و آگاهی‌بخشی، از مواردی است که به بهبود وضعیت صادرات کمک کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.