صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / ارتباط دیابت با انواع مختلف سرطان در زنان و مردان
ارتباط دیابت با انواع مختلف سرطان در زنان و مردان

ارتباط دیابت با انواع مختلف سرطان در زنان و مردان

متخصصان چینی دریافتند دیابت نوع دو با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است هرچند نوع سرطان‌ها در زنان و مردان تفاوت دارد.

سرطان

به گزارش کسب و کار نیوز، نتایج بررسی‌هایی که در گذشته انجام گرفته حاکی از ارتباط بین دیابت و خطر ابتلا به سرطان بوده‌ است. اکنون در مطالعه‌ای که روی گروهی از بیماران در چین انجام گرفت، مشخص شد که دیابت نوع دو با افزایش فزاینده خطر ابتلا به سرطان مرتبط است. اگرچه زنان و مردان در معرض انواع مختلفی از سرطان قرار دارند.

همچنین در مطالعه‌ای که به تازگی انجام گرفته، مشخص شد افرادی که به بیماری‌های سرطان و دیابت مبتلا هستند در معرض فزاینده متاستاز و پیشرفت تومورهای سرطانی قرار دارند.

در این بررسی محققان چینی به مطالعه روی ۴۱۰ هزار و ۱۹۱ فرد بزرگسال ۲۰ تا ۹۹ ساله پرداختند که در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ بیماری دیابت در آنان تشخیص داده شد. دراین بازه زمانی هیچ یک از این افراد به بیماری سرطان مبتلا نبودند.

محققان وضعیت پزشکی این افراد را تا دسامبر ۲۰۱۷ دنبال کردند تا مشاهده شود آیا به سرطان مبتلا شده و در صورت مثبت بودن، نوع سرطان آنان تشخیص داده شود. محققان ۸۴۸۵ مورد سرطان در میان این بیماران تشخیص دادند و مشخص شد مردان و زنان مبتلا به دیابت نوع دو در معرض انواع مختلفی از سرطان قرار دارند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، به گفته محققان مردان مبتلا به دیابت نوع دو در معرض ۱۱ نوع مختلف سرطان و زنان در معرض ۱۳ نوع مختلف سرطان بوده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.