صفحه اصلی / استان ها / عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد
عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

کسب و کار نیوز:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: عملکرد حوزه فرهنگ و هنر و رسانه‌ها در دوران پساکرونا خود را چه از ناحیه مجموعه روانی ذهنی، چه از ناحیه مجموعه اجتماعی و ناحیه آموزش‌هایی که داده می‌شود، نمایان خواهد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته (۲۷ فروردین) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه ویروس کرونا به‌صورت ناگهانی وارد زندگی همه مردم جهان شده است، اظهار کرد: این ویروس در این کره خاکی هم ضرر و زیان‌ها و آسیب‌ها و هم پیام و تلنگرهایی را به همراه داشت که اصول فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی را که به نوعی یا فراموش کرده یا کنار گذاشته بودیم را، مجدداً یادآوری کرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی سلامت روان که توسط دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان برگزار و از ۷۲ کشور آثار متعددی به این جشنواره ارسال شد، نشان داد که حوزه فرهنگ و هنر نمی‌تواند تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گیرد و بیش از ۴۰۰ مورد مطلب از اصحاب فرهنگ، شعرا، ادبا و نویسندگان منتشر شده است، افزود: قریب به ۲۰۰ اثر ارزشمند از مجموعه آثار هنرمندان از جمله آثار نمایشی، خوشنویسی و هنرهای نمایشی در رابطه با تشویق مردم به در خانه ماندن، رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در سطح کشور ارائه شد.

این مسئول تصریح کرد: در موضوع کرونا، عملکرد حوزه فرهنگ و هنر شاید نتواند به سرعت عمل سایر دستگاه‌هایی که در صف مقدم مبارزه با کرونا هستند، مانند پرستاران و مجموعه خدمات درمانی بروز کند، اما این عملکرد در دوران پساکرونا خود را چه از ناحیه مجموعه روانی ذهنی، چه از ناحیه مجموعه اجتماعی و چه از ناحیه آموزش‌هایی که داده می‌شود، نمایان خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه تنها نباید ویروس کرونا را از ناحیه آسیب و زیان مورد تحلیل قرار داد، بلکه باید نکات مثبت آن را نیز مورد تحلیل قرار دهیم، ادامه داد: همه مردم دنیا مجبور شدند قبول کنند که سبک زندگی بعد از شیوع کرونا از جمله تکنولوژی، فناوری اطلاعات و اینترنت باید به گونه دیگری باشد و در کشور ما بیش از همه، بخش آموزش را درگیر خود کرد؛ حال آنکه بخش آموزش زیربنایی‌ترین بخشی است که فرهنگ را در جامعه شکل می‌دهد.

کرباسی اظهار کرد: آمادگی همه مردم برای گذراندن دروان کرونایی توسط رسانه‌ها انجام می‌شود و امید است با کمک و آموزش رسانه‌های استان، با سلامتی از این بحران عبور و از نکات مثبت این برهه استفاده کرده و با همراهی مردم زنجان بتوانیم نقش بسیار خوبی را در نمایاندن سبک زندگی ایرانی – اسلامی در کل جهان به یادگار بگذاریم.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی موضوع کرونا، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های استان همه تلاش خود را کرده‌اند، تصریح کرد: کمپین «در خانه بمانیم» زنجان با ۵ هزار عضو توانست اطلاع‌رسانی خوبی را در این زمینه در سطح استان انجام دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رابطه با اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از اصحاب رسانه و هنرمندانی که در دوران قرنطینه و تعطیلی زیان دیده‌اند، خاطرنشان کرد: آخرین اقدام ما احصای ضرر و زیان و خسارت‌های حوزه رسانه و فرهنگ و هنر بود که به وزارتخانه اعلام شد و بر اساس آن حمایت‌هایی صورت خواهد گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.