صفحه اصلی / استان ها / لرستان / شروع پاکسازی گل‌ولای ناشی از سیل در باغات لرستان
شروع پاکسازی گل‌ولای ناشی از سیل در باغات لرستان

شروع پاکسازی گل‌ولای ناشی از سیل در باغات لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از همکاری ۴۰۰ کارشناس کشاورزی با شورای زکات استان خبر داد.

در مسیر سیلاب مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز ، عبدالرضا بازدار در جلسه شورای زکات که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهارکرد: در آستانه برداشت محصول هستیم و کمیته پشتیبانی زکات تشکیل شده است.

وی با ذکر این مطلب که در ۵۵ مرکز خدمات آمادگی استقرار مسئولان زکات را دارند، تصریح کرد: در اداره غله، سیلوها و تعاونی‌های جهاد کشاورزی آمادگی همکاری با عوامل زکات دارند.

بازدار با اشاره به این‌که ۴۰۰ کارشناس کشاورزی با مشارکت دهیاران شبکه‌ای را در حوزه جمع آوری زکات تشکیل داده‌اند، افزود: در جریان سیل بخشی از کشاورزی و ایستگاه‌های پمپاژ و سازه‌های آبی در حاشیه کشاورزی دچار خسارت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به اعلام بخشنامه خسارت بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده کرد و گفت: به ازای هر ایستگاه پمپاژ ۸ میلیون تومان، هر هکتار زراعت آبی ۵ میلیون تومان، هر هکتار باغ ۵ میلیون و هر هکتار زراعت دیم ۲ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که در ۱۴۰ واحد ایستگاه پمپاژ ۶۰ ترانس برق که در سیل اخیر دچار خسارت شد تعمیر شده است، اضافه کرد: پاکسازی گل‌ولای ناشی از سیل در باغات با همکاری نیروهای جهادی شروع شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.