صفحه اصلی / استان ها / لرستان / ایجاد پژوهشکده سیلاب در دانشگاه ضروری است

رئیس دانشگاه لرستان:

ایجاد پژوهشکده سیلاب در دانشگاه ضروری است

رئیس دانشگاه لرستان گفت: ایجاد پژوهشکده سیلاب در این دانشگاه ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر خسرو عزیزی در بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، با تبریک گرامیداشت روز معلم و استاد، اظهار کرد: شبکه ملی دانشگاه و جامعه در دانشگاه لرستان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: هر چند وزارت علوم با توسعه کمی موافق نیست اما با توجه به شرایط توپوگرافی لرستان، ایجاد پژوهشکده سیلاب در دانشگاه لرستان ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: در مسیر دانشکده کشاورزی سابقه طغیان رودخانه وجود نداشت ولی با حجم زیاد آب منجر به خسارت به بخشی از این دانشکده و زیرزمین، آزمایشگاه های ایجاد شده در این دانشکده شد.

عزیزی بر تقویت راهکارهای علمی پیشگیرانه برای مقابله با مخاطرات طبیعی تأکید و بیان کرد: عدم نفوذپذیری آب در خاک و بارش مداوم و شدت بارش سبب بروز سیل در لرستان شد.

وی اضافه کرد: عدم انجام کارهای آبخیزداری، عدم استانداردسازی کافی در مورد ساخت‌وساز، نبود مدیریت یکپارچه آب و سدهای مخزنی به‌اندازه کافی در استان یکی دیگر از دلایل بروز این سیلاب بوده که متأسفانه خسارت زیادی به بار آورده است.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: حقابه لرستان باید مدنظر قرار گیرد و سهم تخصیص آب استان افزایش یابد؛ همچنین توجه به تقویت راهکارهای علمی و مدیریت پیشگیرانه برای مقابله با مخاطرات طبیعی امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.