صفحه اصلی / استان ها / ایلام / استانی که در صدر شدت تصادفات قرار گرفت

استانی که در صدر شدت تصادفات قرار گرفت

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: استان ایلام از لحاظ شدت تصادفات در رتبه اول کشور قرار دارد که دلیل این امر سرعت غیرمجاز بالا و صعب‌العبور بودن مناطق است.

تصادف

به گزارش کسب و کار نیوز با اشاره به اهمیت ارتباط پلیس راه استان با رسانه‌ها در راه فرهنگ‌سازی و ارتقا فرهنگ ترافیک، اظهار کرد: سال ۹۸ سالی بود که بار برنامه‌ریزی در جهت کاهش تصادفات پیش‌رفتیم که نتیجه این برنامه‌ریزی کاهش ۷۰ درصدی تصادفات و کسب رتبه‌ی اول کشور در این زمینه بود.

وی از کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در فروردین امسال خبر داد و گفت: پدیده سیل در ابتدای امسال در مأموریت‌های پلیس راه و سایر ارگان‌های خدمات‌رسان را مضاعف کرد و در مجموع موجب وارد شدن خسارت به زیرساخت‌ها و قطع ارتباط استان با استان‌های همجوار و مسدود شدن راه‌های استان شد.

رئیس پلیس‌راه استان ادامه داد: هم اکنون محور دره‌شهر – پلدختر کماکان بسته است و تردد از محور جایگزین «رومشکان» انجام می‌شود. خسارت‌های زیادی به جاده‌های استان از جمله محور ایلام – مهران، جاده حاج بختیار، جاده مهران – دهلران، کمربندی دهلران وارد شد و در حال حاضر تردد از لاین دسترسی انجام می‌شود و نیاز مبرم است که راه و شهرسازی و راهداری در خصوص بازسازی و مرمت جاده‌ها اقدام کنند.

همتی‌زاده با بیان اینکه تونل آزادی هم آسیب دیده و چاله و چوله‌های زیادی در آن دیده می‌شود و تونل اربعین به دلیل بحث روشنایی و تهویه کماکان مسدود است و تردد از محور جایگزین قلاجه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ریزش و رانش کوه از دیگر اتفاقاتی بود که مأموریت ما را مضاعف و مسئولیت ما را در قبال جان و مال مردم بیشتر کرد.

رئیس پلیس‌راه استان گفت: در نوروز ۹۸ با تعامل با دستگاه‌های خدمات رسان در آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز و بهسازی و خط کشی محورهای مواصلاتی کارهای خوبی صورت گرفت و تیم‌های گشتی در نقاط آسیب‌پذیر بر اساس تحلیل تصادفات افزایش یافت و با استفاده حداکثری از تجهیزات در اختیار مانند خودروها، پرسنل و دوربین‌های ثبت تخلفات ثابت و سیار توانستیم در خدمت مردم باشیم.

همتی‌زاده گفت: اقدامات فرهنگی و آموزشی از جمله تهیه بنر، بروشور و بهره‌گیری از فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از جمله دو تخلف همزمان از دیگر فعالیت‌های پلیس راه بوده است.

وی از اجرای برنامه جامع کاهش تصادفات، استفاده از ابزارهای کنترل هوشمند و استفاده از سامانه‌ها مخصوصاً سامانه سپهتن، اجرای سیستم توزین در حال حرکت wim و تشکیل قرارگاه کاهش تصادف با همکاری سایر دستگاه‌ها را از جمله برنامه‌های پیش رو عنوان کرد و گفت: در این قرارگاه وظایف همه‌ی دستگاه‌ها در حوزه اجرا، نظارت و ارزیابی مشخص می‌شود .

رئیس پلیس راه استان ایلام ادامه داد: از جمله موارد درون سازمانی مهم برای همه‌ی همکاران پلیس راه، برنامه‌ریزی برای شناسایی مناطق دارای تصادف، هدایت و جذب نیرو و آموزش و استفاده از تبلیغات گسترده در راه فرهنگ‌سازی است.

وی با اشاره به اهمیت سازماندهی نیروها بر تلاش برای هماهنگی با راه و شهرسازی، راهداری، امداد خودرو، دانشگاه علوم پزشکی، امداد و نجات، اورژانس و هلال احمر تاکید کرد و گفت: رابطه‌ی هرچه منظم‌تر دستگاه‌های خدمات رسان بسیار مهم است چون استان ایلام از لحاظ شدت تصادفات در رتبه اول کشور قرار دارد که دلیل این امر سرعت غیرمجاز بالا و صعب‌العبور بودن مناطق است که تلاش ما در این زمینه مدیریت سرعت با امکانات نوین از جمله دوربین‌های ثبت سرعت و ارتقا دوربین‌های سطح جاده‌ها است.

رئیس پلیس راه استان ایلام کاهش تصادفات، مخصوصاً تصادفات فوتی و جرحی در استان، تعامل در جهت سرعت بخشی به امداد و نجات، ارتقا فرهنگ ترافیک، توسعه و بهبود خدمات ترافیکی و توسعه سیستم‌های هوشمند، پیگیری نواقص جاده‌ای به منظور ایمنی بخشی بالاتر به مسیرها، اجرای طرح‌های انضباط‌بخشی به موتور سواران را از جمله برنامه‌های این پلیس برای سال ۹۸ عنوان کرد.

همتی‌زاده ایجاد استراحت گاه‌های بین‌راهی در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها را دیگر برنامه‌ی این پلیس عنوان و تصریح کرد: این نکته متأسفانه مبتلا به کل کشور است یعنی نزدیک ۶۰ درصد تصادفات در این مناطق اتفاق می‌افتد که دلیل آن وجود تقاطع‌های زیاد، ترددهای زیاد و عجله و شتاب بی‌مورد رانندگان برای زودتر رسیدن به مقصد است.

وی، تحلیل تصادفات در کمیسیون راه‌ها و مسئولیت‌سازی برای دستگاه‌ها در این زمینه برای مشخص شدن سهم سایر دستگاه‌ها در تصادفات را از جمله برنامه‌های پلیس راه عنوان کرد و گفت: یعنی هر دستگاهی مسئول یک کمیته خواهد بود و کمیته‌ها زیرمجموعه دارند و باید پای کار بوده و همکاری لازم را با پلیس راه داشته باشند تا اقدامات مؤثر واقع شود.

رئیس پلیس راه استان ایلام، کنترل مکانیزه‌ی جاده‌های استان با نصب دوربین و استفاده حداکثری از سامانه هوشمند از جمله سپهتن را از دیگر برنامه‌های امسال عنوان کرد و گفت: سامانه سپهتن فعلاً برای اتوبوس‌ها فعال است و امیدواریم برای ناوگان باربری هم بتوانیم برای این مهم استفاده کنیم و با حضور خوب پلیس راه در جاده‌ها شاهد امنیت جاده‌ها و کمک به تحقق شعار با توجه به اهمیت حمل و نقل در مقوله اقتصاد باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.