صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی، مثال زدنی است
خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی، مثال زدنی است

رئیس قوه قضاییه:

خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی، مثال زدنی است

رئیس قوه قضاییه گفت: خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی، مثال زدنی است.

بسته رییسی

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان و رؤسای ناجا که در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار کرد: قطعا نشست‌هایی از این دست برای بررسی عملکرد نیروی انتظامی در سال گذشته، امری بسیار ضروری است. همچنین این نشست‌ها برای تثبیت عزم جدی نیروی انتظامی در ایجاد نظم و امنیت، آسایش فردی و اجتماعی مردم و حفاظت از ارزش‌های جامعه اسلامی که نیروی انتظامی در این امور نقش برجسته‌ای دارد، بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی، مثال زدنی است، گفت: برای شناخت و آسیب شناسی ناامنی‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند و انجام یک کار آکادمیک در راستای مباحث مختلف جرم شناسی، زمینه‌های پژوهشی بسیاری وجود دارد و حتما نگاه پژوهشگران علوم اجتماعی و جرم شناسی برای بررسی علل ناامنی‌ها و علل وقوع جرم، قابل توجه است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: امروز روشن است که جامعه و نظام ما از ناحیه دشمنان تهدید می‌شود؛ تهدیدی که علیه نظام ماست، به گستردگی داشته‌های این کشور است. اگر در گذشته تهدید در یک حوزه خاص بود، امروز تهدید در حوزه‌های مختلف است؛ لذا شناخت این تهدیدها و رصد کردن در جایگاه یک دیده بانِ با بصیرت، بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: یک دیده بان با بصیرت، باید کاملا شرایط را رصد کند تا نقاط آسیب را بشناسد و بتواند در حوزه پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرم و همچنین برخورد متناسب و بجا با مجرم، اقدامات مقتضی را انجام دهد و از هرگوه انفعال بپرهیزد.

رئیسی گفت: کنشگری فعال در حوزه‌های مرتبط با حفاظت از امنیت مردم، نیازمند شناخت نسبت به وضعیت موجود است؛ بنابراین یک کنشگر فعال حوزه امنیت، وضعیت امروز جامعه و شرایط صف آرایی دشمنان را به طور مرتب رصد می‌کند.

ادامه دارد…

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.