صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا
حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

ذوالفقاری مطرح کرد؛

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه ۴.۵ میلیون اتباع غیر مجاز در ایران حضور دارند، گفت: هزینه های پرداختی از سوی کمیساریا التیام کوچکی برای هزینه‌های پرداختی است.

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار داشت: در ابتدا لازم می‌دانم از کمیساریای پناهندگان که تلاش خوبی برای کمک به پناهندگان را با ما داشته‌اند، تشکر کنم.

وی افزود: با توجه به تحولات افغانستان این موضوع را با کمیساریای در میان گذاشته بودیم و در جلسه امروز به نکاتی از جمله حضور حدود ۴ میلیون از اتباع غیر مجاز از افغانستان در ایران و همچنین ۵۰۰ هزار نفر مهاجر در سال جدید پرداختیم و تلاش داریم که از مهاجرت غیر ضرور جلوگیری شود.

ذوالفقاری اظهار کرد: هماهنگی‌هایی با مسئولان طالبان با توجه به اینکه در حال حاضر چند صد هزار مهاجر در اردوگاه‌های شرق کشور نگهداری می‌شوند صورت گرفته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه کمک‌های بین‌المللی کمتر از ۵ درصد نیاز مهاجران را تأمین می‌کند عنوان کرد: در حال حاضر ۵۲۶ هزار دانش‌آموز افغانی در حال تحصیل در کشور داریم همچنین ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن به اتباع خارجی تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ هزار دانشجو در حال تحصیل در کشور داریم، بیان کرد: ۱۱ هزار سوادآموز در کشور داریم که در چهار سال اخیر تداوم داشت.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: کمک‌های کمیساریا بسیار ناچیز بوده است، ما در حال حاضر ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک داریم و این هزینه‌های پرداختی تنها التیام کوچکی برای ماست.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: به نظر ما سیاست‌های غلط چند دهه کشورهای غربی و منطقه نتیجه افزایش آوارگان بوده است.

وی گفت: مداخلات بی جا در منطقه سبب شده با آوارگان بیشتری در منطقه مواجه باشیم. امید داریم با تلاشی که داریم زمینه توقف مهاجرت‌ها با کمک به معیشت افغان‌ها صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.