صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / ۷۰۰ واحد مسکونی برای جابه‌جایی بافت ناکارآمد تبریز احداث می‌شود
۷۰۰ واحد مسکونی برای جابه‌جایی بافت ناکارآمد تبریز احداث می‌شود

۷۰۰ واحد مسکونی برای جابه‌جایی بافت ناکارآمد تبریز احداث می‌شود

شهردار تبریز با بیان این که 700 واحد مسکونی برای جابه‌جایی بافت ناکارآمد تبریز احداث می‌شود، گفت: موانع پیش روی ساخت‌وساز برای جابه‌جایی بافت‌های حاشیه‌ای و فرسوده تبریز با تشکیل کمیته‌ای متشکل از شهردار تبریز، معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان برطرف می‌شود.

image.png

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین این شهر با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به وجود برخی موانع در روند ساخت‌وساز برای جابجایی بافت حاشیه‌ای و فرسوده تبریز، حل مشکلات خارج از اختیارات مسئولان استانی بوده و نمی‌توان این مشکلات را در تبریز حل کرد، خوشبختانه در جریان دیدار امروز با معاون وزیر راه و شهرسازی این موضوعات مطرح و مققر شد تا مشکلات در اسرع وقت برطرف شوند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد برخی اختیارات وزارتی برای رفع موانع ساخت‌وساز برای جابجایی بافت‌های حاشیه‌ای و فرسوده تبریز به کمیته‌ای متشکل از شهردار تبریز، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان تفویض شود.

وی با اشاره به موافقت معاون وزارت راه و شهرسازی برای استفاده از زمین‌های دولتی، عنوان کرد: با استفاده از این زمین‌ها انبوه‌سازان را پای کار آورده و شرکت‌های شهرداری وارد کار می‌شوند تا بتوانیم ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی را در سال جاری شروع کرده و به تدریج مشکلات بد مسکنی را حل کنیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه دو منطقه در شهرک ارم به منظور ساخت‌وساز برای جابجایی بافت‌های حاشیه‌ای، شناسایی شده است، گفت: در این راستا امروز دستور انتقال و تحویل زمین‌های این مناطق به شهرداری صادر شد که با تحویل آن‌ها کلنگ زنی در اسرع وقت انجام شده و کار ساخت نزدیک به ۴۰۰ واحد مسکونی در این مناطق آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر ضرروت همکاری سایر دستگاه‌ها برای تحقق این مهم اظهار کرد: موضوع رفع مشکل بازآفرینی شهری وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی است، اما دستگاه‌هایی همچون استانداری، شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز نقش مؤثری دارند.

با توجه رکود در ساخت و ساز و عدم رغبت انبوه سازان به کار، سیاست‌های تشویقی از جمله وام ۷۰ میلیونی، صدور پروانه رایگان و زمین رایگان به ارزش منطقه در نظر گرفته شده است تا ساخت و ساز برای انبوه سازان توجیه اقتصادی داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.