صفحه اصلی / استان ها / قزوین / نقش احیاء تالاب الله‌آباد در کاهش ریزگردهای دشت قزوین
نقش احیاء تالاب الله‌آباد در کاهش ریزگردهای دشت قزوین

نقش احیاء تالاب الله‌آباد در کاهش ریزگردهای دشت قزوین

استاندار قزوین گفت: احیاءتالاب الله‌آباد واقع در شهرستان آبیک در کاهش ریزگردها که خطرات آن علاوه بر قزوین، استان‌های تهران و البرز را نیز تهدید می‌کند مؤثر است.

دشت قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالمحمد زاهدی روز گذشته در بازدید از تالاب الله‌آباد اظهار کرد: تالابی که سال‌ها به دلیل خشکسالی به بیابان تبدیل‌شده بود به دلیل بارش‌های اخیر به مکانی خوش‌منظره تبدیل‌شده است.

وی به حضور پرندگان مهاجر در این تالاب اشاره و اظهار کرد: منظره زیبایی که به‌واسطه حضور پرندگان مهاجر در این تالاب ایجاد شده، نشان می‌دهد که این تالاب زمانی مکان مهاجرت پرندگان بوده و باید از این ظرفیت اکوسیستمی به‌درستی استفاده کرد.

زاهدی به ‌صرفه‌جویی در مصارف آبی استان تأکید و خاطرنشان کرد: اگرچه در هفته‌های اخیر بارندگی‌های خوبی در سطح استان به وقوع پیوسته است، اما نباید مسئله صرفه‌جویی را فراموش کرد و همه دستگاه‌ها ملزم به ‌صرفه‌جویی مناسب از منابع آبی هستند.

استاندار قزوین در خصوص چراهای غیرمجاز شتر در این دشت، عنوان کرد: طبق قانون هرگونه چرای غیرمجاز در این دشت ممنوع بوده و با آن برخورد می‌شود و باید اقدامات مقتضی در این رابطه انجام شود.

مسئول ارشد اجرایی استان در خصوص ظرفیت‌های گردشگری این تالاب تصریح کرد: پس‌ازاین بازدید موضوع حفاظت و بهره‌برداری مناسب از تالاب الله‌آباد موردتوجه ویژه‌ای قرار می‌گیرد و اکنون نمی‌توان با شتاب‌زدگی در خصوص آن تصمیم‌گیری کرد.

زاهدی در خصوص زهکشی نامناسب که موجب خروج آب شیرین از تالاب می‌شود، توضیح داد: باید در این خصوص بررسی‌های کارشناسی و ارزیابی دقیق صورت گیرد تا بتوان به‌طورقطع اظهارنظر و تصمیم‌گیری کرد.

در حاشیه این بازدید استاندار قزوین سه بُهله پیغو، یک بُهله دلیجه از راسته پرندگان شکاری و همچنین یک قطعه حواصیل که چندی پیش آسیب‌دیده و توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین درمان شده بودند را رهاسازی کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، تالاب دشت الله‌آباد واقع در شهرستان آبیک که طی ۱۵ سال اخیر کاملاً خشک شده بود به‌واسطه بارندگی اخیر احیا شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.