صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / شهید صیاد شیرازی عمل را به علم گره زده بود
شهید صیاد شیرازی عمل را به علم گره زده بود

مشاور عالی فرمانده کل ارتش:

شهید صیاد شیرازی عمل را به علم گره زده بود

مشاور عالی فرمانده کل ارتش با بیان این‌که شهید صیاد شیرازی عمل را به علم گره زده بود، گفت: او علاوه بر این‌که خود را به زیور علم آراسته بود، از پیشکسوتان نیز بطور صحیح و بجا استفاده می‌کرد؛ شهید صیاد شیرازی هرگز متخصصان جا افتاده را رها نکرده و هنر خاصی در تعامل با بزرگان داشت.

صیاد شیرازی

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی، در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امیرسپهبد صیاد شیرازی در تبریز با اشاره به خطبه‌ای از نهج البلاغه مبنی بر تبدیل اهداف قلبی به اهداف عملی، اظهار کرد: امروز بسیار نیازمند پیام‌ها و تعالیم عمیق نهج البلاغه هستیم.

وی با تاکید بر این‌که شهید صیاد شیرازی مرد عمل بود، افزود: این شهید والامقام، مکتبی، مخلص و متدین بود و در عمل نیز بسیار درستکار بود.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش با بیان این‌که، شهید صیاد شیرازی برای مقابله با دشمن هرگز منتظر حکم و تعارفات نبود، افزود: در عملیات مرصاد هیچ حکمی نداشت اما در صحنه بود و مجاهدت می‌کرد؛ او برای مقابله با منافقان و دشمنان انقلاب منتظر حکم نمی‌شد و فرصت عمل را از دست نمی‌داد.

وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی موفق شد ضمن برقراری تعامل ارزنده با کارشناسان و صاحبان دانش، فضایی پرشور و با انگیزه نیز ایجاد کند.

خرم طوسی با تاکید بر این‌که شهدا توانستند صداقت را در مقام عمل متجلی کنند، بیان کرد: شهید صیاد استاد آسان کردن کارهای سخت بود و خود نیز بسیار ساده زیست بود.

وی تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی بیشترین کار ممکن را می‌کرد اما کارهایش را کمتر نمایش می‌داد و هرگز به کارهایش نمی‌بالید.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان نیز در این مراسم اظهار کرد: تاریخ هشت سال دفاع مقدس، سرشار از حماسه‌های ماندگار و سراسر ایثار و گذشت است.

امیر عیسی میرزایی با بیان این‌که دلیر مردانی چون شهید صیاد شیرازی، مردانگی را به ما آموختند تا زیر پرچم ولایت حرکت کنیم، افزود: امروز، سالروز شهادت دلیر مرد جبهه‌های جنگ و یک فرمانده شجاع و دلیر است که وجودش سراسر از خودگذشتگی و ولایتمداری بود.

وی در خاتمه تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی نمونه بارز شرف و غیرت ایرانی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی هم با اشاره به مجاهدت‌های شهید صیاد شیرازی، گفت: وی منادی وحدت در جبهه‌ها بود و همواره شعار “ارتشی و سپاهی، یک ارتش الهی” را سر می‌داد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی، اظهار کرد: عشق به خداوند و اهل بیت(ع) از جمله ویژگی‌های بارز شهید صیاد بود؛ او ماهانه یک شب روضه‌ای در خانه برگزار می‌کرد که امروز نیز توسط خانواده‌اش برگزار می‌شود و تعطیل نشده است.

وی افزود: شهید صیاد هوش و ذکاوت بالایی نیز داشت و تخصص بالا، طراحی و برنامه‌ریزی وی زبانزد عام و خاص بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهید صیاد شیرازی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: فعالیت‌های این شهید والامقام در ساماندهی ارتش و ساختار نیروی مسلح بارز بوده و تهیه طرح‌های عملیاتی که منجر به شکستن حصر پادگان سنندج و… شد از جمله فعالیت‌های وی بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به انتصاب شهید صیاد شیرازی به عنوان فرماندهی عملیات غرب در دوران جنگ تحمیلی، اظهار کرد: وی در آخرین ماه‌های ریاست جمهوری بنی صدر، به دلیل روحیه انقلابی و مقابله با خیانت‌های او از سمت فرماندهی عملیات غرب عزل شد و پس از فرار مفتضحانه بنی‌صدر به فرانسه، با دعوت شهید کلاهدوز در ستاد مرکزی سپاه پاسداران مشغول شد.

وی با بیان این‌که شهید صیاد شیرازی قرارگاه مشترک عملیات سپاه و ارتش را راه اندازی کرد، افزود: او در سال ۱۳۶۰ به پیشنهاد شورای عالی دفاع و با حکم امام راحل به عنوان فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شد و در سلسله عملیات‌های مختلف، فرماندهی نیروی‌های ارتش را بر عهده داشت.

وی با بیان این‌که شهید صیاد شیرازی به همراه برادران سپاهی نقش حساسی در آزاد سازی خرمشهر عزیز داشت، افزود: حضور او در هشت سال دفاع مقدس پیروزی‌های متعدی را برای کشور به ارمغان آورد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به رشادت‌های شهید صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: او در ۱۶ فروردین ۶۸ به درجه سرلشکری نایل آمد.

وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی پس از عمری مجاهدت در ۲۱ فروردین سال ۷۸ در حالی که از منزل شخصی قصد عزیمت به محل کار را داشت، مورد سوء قصد قرار گرفته و در نتیجه شدت جراحت به مقام رفیع شهادت نایل می‌آید.

وی در ادامه اظهار کرد: سرهنگ حقیقی یکی از تربیت شدگان شهید صیاد شیرازی است که خم شده و کمر خود را پله‌ای برای مردم گرفتار قرار می‌دهد؛ آفرین بر ارتش و سپاهی که اینگونه در جریان سیل‌های اخیر کشور ایثارگری کردند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنانش اقدام نابخردانه ترامپ علیه سپاه پاسداران را محکوم کرد و افزود: پاسداران و ارتشیان ما در بین مردم از محبوب‌ترین اقشار جامعه بوده و این اقدام احمقانه رییس جمهور آمریکا بر محبوبیت سپاه عزیز و ارتش‌مان اضافه خواهد کرد.

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در سینما سرباز تبریز برگزار شد.

در این مراسم طراح بین المللی نیز تمثالی از شهید صیاد شیرازی طراحی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.