صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / تکمیل بیمارستان خوسف، نیازمند ۱۴ میلیارد تومان اعتبار

تکمیل بیمارستان خوسف، نیازمند ۱۴ میلیارد تومان اعتبار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ساخت بیمارستان 32 تختخوابی خوسف که به دلیل نبود اعتبارات، تعطیل شده بود، در دستور کار دوباره قرار گرفته و برای تکمیل نیاز به 14 میلیارد تومان اعتبار است.

بیمارستان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد دهقانی فیروزآبادی، امروز ۲۰ فروردین، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۴ بیمارستان در خراسان جنوبی فعال است که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خدمت ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۴۰۰ تخت ثابت در این بیمارستان‌ها وجود دارد، گفت: همچنین بیش از ۵۶۰۰ نفر پرسنل در حوزه‌های مختلف دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۹ دانشکده و ۵۹ کد رشته، ۳۶۱۳ دانشجو و ۲۸۰ نفر عضو هیأت علمی در سطح استان وجود دارد، افزود: مجوز پذیرش دستیار تخصصی قلب و عروق اخذ شده است.

دهقانی، یکی از اهداف مهم دانشگاه در سال گذشته را توسعه و گسترش آموزش عالی دانست و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال کمک خیران در احداث ۳۵ پروژه بهداشتی، درمانی و تجهیزات در استان داشتیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۷ کانون سلامت محله در استان راه اندازی شده است، ادامه داد: در سال گذشته وارنیش فلوراید برای ۸۰ هزار دانش‌آموز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵۰۴ بیمار مبتلا به دیابت و ۳۲۷۶ بیمار مبتلا به فشار خون در جمعیت شهری و روستایی استان شناسایی شدند و پرداخت مطالبات کارکنان نیز در سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

دهقانی با بیان اینکه هفت مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی در سال گذشته افتتاح شد، اظهار کرد: در سال گذشته با حضور تیم پلاستیک و ترمیمی بیش از ۱۳۰ مورد شکاف لب و کام و بیماران سوختگی در استان رایگان درمان شدند.

وی افزود: راه‌اندازی اورژانس شبانه روزی خدمات دندانپزشکی، آغاز پیاده سازی نظام ارجاع در سطح استان، افتتاح بخش همودیالیز، کلینیک قلب، بانک خون و سونوگرافی در سربیشه و عقد تفاهم نامه برای ساخت دومین بیمارستان طبس از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حوزه درمان بوده است.

دهقانی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ پروژه عمرانی با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: توسعه و بازسازی بیمارستان امام رضا(ع) توسط وزارت بهداشت پذیرفته شده اما در خصوص احداث مرکز تروما هنوز موافقت نامه صادر نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.