صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / بیانیه سازمان مدیریت بحران کشور در محکومیت اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران

بیانیه سازمان مدیریت بحران کشور در محکومیت اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران

سازمان مدیریت بحران کشور در بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران اعلام کرد: در روزهایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمامی قوا به یاری مردم سیل زده شتافته است اقدام ناجوانمردانه رژیم ایالات متحده امریکا در قراردادن این نام پرافتخار در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی»، نشانه‌ای آشکار بر درستی مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انفعال و درماندگی استکبار جهانی در قبال غیرتمندی و عزتمندی ملت بزرگ ایران است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

“بسم الله الرحمن الرحیم
در روزهایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمامی قوا به یاری مردم سیل زده شتافته است اقدام ناجوانمردانه رژیم ایالات متحده امریکا در قراردادن این نام پرافتخار در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی»، نشانه‌ای آشکار بر درستی مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انفعال و درماندگی استکبار جهانی در قبال غیرتمندی و عزتمندی ملت بزرگ ایران است.
بی‌گمان نه تنها مردم قدرشناس و فهیم ایران اسلامی بلکه تمامی مردم ستمدیده جهان در اذهان خود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یار و یاور خود قلمداد نموده که نمونه آشکار آن علاوه بر حماسه‌های سالهای دفاع مقدس، نقش‌آفرینی پاسداران مخلص و بی ریا در امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه در سال ۹۶ و سیل‌زدگان بهار ۹۸ بود که همگان به عینه دیدند و دریافتند که چرا حضرت امام راحل “ره” بقای کشور را در وجود با برکت سپاه پاسداران، و مقام معظم رهبری آن را “سنگر مستحکم انقلاب” دانستند.
تاریخ نشان داده نیروهای ارتش و سپاه علاوه بر قدرت بازدارندگی در زمان بحران‌ها و بلایای طبیعی اصلی‌ترین یاری‌رسان مردم بوده‌اند.
در واقع نقش و عملیات این نیروها قبل و بعد از حوادث طبیعی بحث جدیدی نیست. عموم مردم از نیروهای مسلح این انتظار را دارند که در بحران ها به کمک رسانی آنها بشتابند. نیروهای مسلح کشور نقش بسیار پررنگی در مدیریت بحران‌ها دارند.
شاخصه خاص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  علاوه بر  اسلامی و انقلابی بودن، برآمده از مردم بودن است و در بلایای طبیعی سال‌های گذشته تاکنون شاهد آن بودیم که نیروهای مسلح، خصوصا سپاه، ارتش و بسیج داوطلبانه به حادثه دیدگان امداد رسانی کرده‌اند  و امروز باید در جهت به کارگیری توان بسیج مردمی و نیروهای مسلح درمدیریت بحران و بلایای طبیعی به ظرفیت سازی مدیریتی در حوزه بحران  بپردازیم و در نتیجه این ظرفیت سازی مدیریتی شاهد کاهش صدمات و خسارات ناشی از بحران‌ها و بلایای طبیعی خواهیم بود.
نقل است که در جریان یک سخنرانی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، زمانی که حاضران در مراسم شعار می‌دهند که ارتشی ـ سپاهی دو لشکر الهی، این شهید والامقام بلافاصله این شعار را اصلاح می‌کند و می‌گوید:‌«ارتشی ـ سپاهی یک لشکر الهی» چرا که این شهید والامقام خود مصداق عملی تحقق این شعار بود و تاریخ دفاع مقدس ما ناگفته‌های بسیاری از این سیره دارد.”

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.