صفحه اصلی / استان ها / لرستان / بازگشایی محور پل‌دختر به معمولان
بازگشایی محور پل‌دختر به معمولان

آخرین وضعیت سیلاب لرستان به روز رسانی می‌شود؛

بازگشایی محور پل‌دختر به معمولان

خسارات وارده ناشی از سیلاب لرستان هنوز در دست بررسی بوده و تمام نهادهای دولتی و مردمی به ویژه هلال احمر سعی در رفع مشکلات بوجود آمده دارند اما هنوز وضعیت استان به ویژه پلدختر و معمولان عادی نشده است این درحالیست که در روز گذشته تصمیم گرفته شده تا موکبهای اربعین در شهرهایی که اضطرار بیشتری دارند مستقر شوند و همچنین جاده جدیدی در مسیر خرم آباد- پلدختر احداث شود که مخالفان و موافقانی به همراه داشت در ادامه اخبار مرتبط با حادثه تاسف بار سیلاب لرستان را می خوانیم.

تخریب پل کشکان و قطع ارتباط بین کوهدشت و خرم آباد پس از سیلابهای اخیر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: با همت یگان‌های مهندسی سپاه محور پل‌دختر به معمولان بازگشایی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس شرفی بیان کرد: جاده اصلی پل‌دختر به معمولان با تلاش و همت جهادی یگان‌های مهندسی سپاه ترمیم و بازگشایی شد.

وی افزود: با بازگشایی این جاده شهر معمولان از بن‌بست خارج و عملیات امداد و خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان با سرعت و سهولت بیشتری ادامه خواهد یافت.
 

۶۵۰ نفر از ایتام و محسنین در سیل لرستان خسارت دیدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی لرستان گفت: ۶۵۰ نفر از ایتام و محسنین در سیل اخیر لرستان خسارت دیدند.

به گزارش کسب و کار نیوز، جاسم محمدی فارسانی بیان کرد: این نهاد حمایتی آمادگی جمع‌آوری کمک‌های نقدی هم ‌وطنان به کودکان طرح اکرام و محسنین آسیب‌دیده در سیل را دارد.

وی افزود: ایتام خسارت‌ دیده ۳۹۰ نفر و محسنین ۲۶۰ نفرند که نیازمند مساعدت خیران در بهسازی و جبران خسارت هستند.

این مسئول اضافه کرد: شماره‌حساب عمومی ۴۵۳۳۳۳۴۵۶۱ نزد بانک ملت با شناسه پرداخت ۲۸۰۰۰۰۰۰۲۰۰۷ برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی همو طنان اختصاص داده شد.

به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی این کمک‌ها برای ساخت و تعمیر مسکن، تأمین وسایل ضروری منزل و کمک‌ معیشت ایتام و محسنین خسارت‌دیده از سیل اخیر هزینه می‌شود.

بسیج کمیته امداد کشور برای یاری‌رساندن به آسیب دیدگان سیل

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: از ۱۲ فروردین به بعد همه کمک‌های جمع آوری شده به لرستان اختصاص یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید پرویز فتاح که برای بازدید از مناطق سیل‌زده به استان سفر کرده در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان از بسیج کمیته امداد سراسر کشور برای کمک‌رسانی خبر داد و افزود: خدمات عمرانی، تأمین لوازم منزل مددجویان این نهاد خبر اولویت نخست این نهاد حمایتی است.

 به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور ۱۱۰ میلیارد ریال در مرحله اول به‌عنوان کمک‌معیشت در نظر گرفته شده و لیست افراد مشمول استخراج و تا روز دوشنبه از طریق صندوق امداد ولایت به حساب سرپرستان واریز می‌شود.

 این پرداخت‌ها بر اساس نفرات تحت تکفل از یک‌نفره تا پنج‌نفره از ۳ میلیون تا ۱۰ میلیون ریال واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: واریز کمک‌معیشت دو برابری جدا از پرداخت‌های ماهیانه است و مستمری مددجویان با افزایش ۲۰ درصدی هم‌زمان با پایان فروردین به‌حساب مددجویان واریز می‌شود

فتاح هم‌چنین در این دیدار بر عزم جدی این نهاد انقلابی برای کاهش آلام آسیب دیدگان از سیل خبر داد.

آیت‌الله میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان هم بر امدادرسانی نهادهای انقلابی به‌ویژه کمیته امداد به سیل‌زدگان تأکید کرد.

وی به حجم عظیم خسارت‌ها اشاره کرد و کمک مؤثر این نهاد را برای بازسازی مسکن و تأمین لوازم منزل آسیب دیدگان خواستار شد.

امام‌جمعه خرم‌آباد افزود: کمیته امداد در کنار ساخت مسکن و ایجاد اشتغال به مسائل فرهنگی خانوارهای تحت حمایت به‌ویژه تأمین کتب و لوازم‌التحریر اهتمام داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.