صفحه اصلی / استان ها / قزوین / درگیری لفظی و فیزیکی سودجویان برای دریافت سویا در قزوین
درگیری لفظی و فیزیکی سودجویان برای دریافت سویا در قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد؛

درگیری لفظی و فیزیکی سودجویان برای دریافت سویا در قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از این‌ پس توزیع نهاده‌ها در اختیار جهادکشاورزی استان‌ها و زیر نظر آن‌ها انجام خواهد شد و از 4500 تُن محموله جدید سویا حدود 2000 تُن برای مرغداری‌های گوشتی اختصاص داده شده است.

سویا

علی شاپورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از این‌ پس توزیع نهاده‌ها در اختیار جهادکشاورزی استان‌ها و زیر نظر آن‌ها انجام می‌شود و مقرر شده است شرکت‌هایی که پیش‌فروش کرده بودند نیز از سازمان‌های جهاد کشاورزی هر استان تاییدیه بگیرند.

وی اضافه کرد: طی روزهای ۲۵ تا ۲۸ اسفندماه حدود ۲۵۰ نفر به سازمان جهادکشاورزی استان مراجعه کردند و ما نیز بر اساس میزان موردنیاز هر واحد تأییده صادر کردیم؛ تا پیش‌از این نهاده‌ها عمدتاً در اختیار افرادی قرار می‌گرفت که یا تولیدکننده نبودند و یا اینکه بیش از میزان مورد نیاز درخواست داده بودند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: برای افرادی که تولیدکننده مرغ گوشتی بودند یک دوره جوجه‌ریزی را تأیید کردیم و آن‌هایی که درخواست زیاد داشتند مورد تأیید قرار نگرفتند؛ با شرکت مربوطه هماهنگ کردیم که میزان سویا تنها به میزان تأیید شده در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

شاپورزاده تصریح کرد: دراین‌ بین با افرادی مواجه شدیم که نه دامدار و نه مرغدار بودند و در فضاهای مختلف فعالیت می‌کردند و برخی از سودجویان برای خرید حتی ۵۰۰ تُن سویا آمده بودند که مورد تأیید قرار نگرفت و این امر حتی موجب درگیری لفظی و فیزیکی برخی از مراجعه‌کنندگان نیز شد.

وی عنوان کرد: دوره تولید یک واحد مرغ گوشتی را ارزیابی کردیم و در فاز اول برای روزهای نخست فروردین‌ماه ۷۵۰ تُن در اختیار اتحادیه مرغداران سهمیه اختصاص دادیم که نتوانستند ۴۰۰ تُن آن را جذب کنند و شرکت پشتیبانی آن را باطل و الباقی را در اختیار تولیدکنندگان قرار داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تشریح کرد: از ۴۵۰۰ تُن محموله جدید سویا حدود ۲۰۰۰ تُن برای مرغداری‌های گوشتی اختصاص داده شده است و سویای موردنیاز واحدهایی که تا پایان فروردین‌ماه جوجه‌ریزی داشته باشند تأمین خواهد شد؛ برای واحدهای مرغ تخم‌گذار، مرغ مادر و حتی گاوداری‌های شیری در بحث پرواربندی برای دوماه روند تولید آن‌ها سهمیه سویا اختصاص پیدا خواهد کرد.

شاپورزاده یادآور شد: با این روند سهمیه دامداران و مرغداران تا اواسط اردیبهشت‌ماه اختصاص پیدا خواهد کرد و طی چند روز گذشته برای ۱۵ هزار تُن نهاده تصمیم‌گیری شده است و سهمیه‌های تأییدشده در اسفندماه نیز در هفته جاری اختصاص پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.