صفحه اصلی / استان ها / گلستان / تلاش برای کاهش سرریز سد وشمگیر آق‌قلا در گلستان
تلاش برای کاهش سرریز سد وشمگیر آق‌قلا در گلستان

تلاش برای کاهش سرریز سد وشمگیر آق‌قلا در گلستان

سرپرست استانداری گلستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان، گفت: برای کاهش سرریز سد وشمگیر در زمان فعالیت این سامانه بارشی، پیش از سد بخشی از سیلاب را به سمت دشت هدایت خواهیم کرد.

هشتمین روز سیل در استان گلستان

به گزارش کسب و کار نیوز،‌ میرمحمد غراوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه ورود سامانه بارشی دیگری به استان قرار داریم که بیشتر ارتفاعات استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث ذوب شدن برف خواهد شد. این برف‌ها به صورت رواناب از دو رودخانه قره سو و گرگانرود وارد دریا می‌شود که این امر باعث بالا آمدن سطح آب این دو رودخانه خواهد شد.

وی افزود: برای اینکه در زمان فعال شدن این سامانه در استان غافلگیر نشویم، قبل از سد وشمگیر اقدامات مهندسی را در نظر گرفتیم تا بخشی از سیلابی که وارد این سد می شود را به سمت دشت هدایت کنیم و ظرفیت سرریز سد را کاهش دهیم.

غراوی خاطرنشان کرد: تجهیزات لازم برای لایروبی دریا در دهانه گرگانرود بارگیری شده و در حال حمل به استان است. با این کار هم دریا و هم رودخانه همزمان لایروبی خواهد شد تا بتوانیم دبی خروجی آب را افزایش دهیم.

وی گفت: تلاش داریم آب را از طریق لایروبی کانال های موجود در شمال شهر گمیشان به سمت تالاب گمیشان و از آنجا به سمت دریا هدایت کنیم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.