صفحه اصلی / استان ها / گلستان / آبگرفتگی در گمیشان گلستان همچنان در وضعیت بحرانی
آبگرفتگی در گمیشان گلستان همچنان در وضعیت بحرانی

آخرین وضعیت آبگرفتگی در غرب گلستان

آبگرفتگی در گمیشان گلستان همچنان در وضعیت بحرانی

نماینده مردم گمیشان، کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت: آبگرفتگی در گمیشان همچنان در وضعیت بحرانی است.

دوازدهمین روز سیل استان گلستان

رامین نورقلی پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طی برآوردهای اعلام شده، امروز شاهد افزایش چشمگیر آب در گمیشان نبودیم ولی بحران وجود دارد و همچنان بین ۳۵ تا ۴۰ درصد شهر دچار آبگرفتگی است.

وی افزود: جاده ارتباطی خواجه نفس به گمیشان امروز با تلاش نیروهای سپاه با ایجاد پل های لازم بازگشایی شد.

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس تاکید کرد:‌ تمام تمرکز در این منطقه به تخلیه هر چه سریع ترآب از شهر گمیشان معطوف شده است. این کار با ایجاد معابر جدید در مناطق شمالی و جنوبی شهر و همچنین تعریض و لایروبی کانال مرکزی شهر و استفاده از دستگاه لایروب کاتر ساکشن در حال انجام است.

نورقلی پور خاطرنشان کرد: مردم همچنان از توزیع نامناسب اقلام امدادی گلایه مندند. راهکارهایی برای رفع این مشکل اندیشیده شده که امیدواریم هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شود.

وی در ادامه در خصوص وضعیت آبگرفتگی در حوزه های پایین دست رودخانه قره سو، گفت: خطر آبگرفتگی در برخی از روستاهای شمالی کردکوی و روستاهای شرقی بندر ترکمن جدی است که باید به این مناطق نیز توجه جدی داشت.

نماینده مردم گمیشان، کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس بیان کرد:‌ روستاهای مهترکلاته و حاجی آباد دشت شهرستان کردکوی و روستاهای قره تپه، سیجوال، اسلام تپه، گامیشلی‌نزار و قره قاشلی شهرستان ترکمن در حوزه قره سو در معرض آبگرفتگی هستند. روستای آق‌سین‌تپه شهرستان ترکمن دچار آبگرفتگی شده و تخلیه شدند.

نورقلی پور تصریح کرد: تدابیری اندیشیده شده تا آب جمع شده در ضلع شرقی جاده بندر ترکمن به کردکوی بعد از محدوده پل نیاز آباد به سمت غرب جاده و از آنجا از طریق آبراه های دیگری از جمله رودخانه قاضی محله به رودخانه قره سو هدایت شود.

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس خاطرنشان کرد: واحدهای مهندسی سپاه در حال اجرای عملیات مهندسی در دهانه رودخانه قره سو برای سرعت بخشیدن به خروج آب از این رودخانه هستند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.